Customer Success Manager

Elcykelpunkten Stockholm AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
2025-01-24


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Elcykelpunkten Stockholm AB i Stockholm, Linköping, Göteborg eller i hela Sverige

GreenBenefits är Elcykelpunktens B2B-koncept inom förmånscyklar. Vi är Sveriges största leverantör av förmånscyklar inom privat och offentlig sektor och den snabbast växande aktören på den nordiska cykelmarknaden. Vi söker nu efter dig som vill bli en del av vårt professionella och härliga Customer Success Team, där du får vara med och driva vår affär till nästa nivå!

Om rollen / Arbetsuppgifter

Som Customer Success Manager ingår du i ett högfungerande team som bland annat arbetar för att optimera processer som ryms inom ramen för det löpande arbetet inom GreenBenefits. Du kommer att arbeta i flera olika digitala system, vilket kräver att du kan sätta dig in i och använda dessa för att effektivisera och strukturera arbetet. Tillsammans med övriga funktioner internt så som Business Operations, Kundservice och våra Kundansvariga (KAM:ar) är uppdraget att gemensamt arbeta för att maximera försäljningspotentialen.

Rollen som Customer Success Manager är bred med ett övergripande ansvar för hela kundresan, från signerat kundavtal. Detta innebär att onboarda nya avtalskunder, uppdatera kundens digitala beställningsportaler och koordinera leveranser till och från kund.
Customer Success teamet äger och säkerställer att prioritering och exekvering av kundärenden i GreenBenefits funktionsmailbox sköts löpande. Vi strävar alltid mot att förbättra och optimera våra processer.

I rollen ingår också:
* att genom ett nära samarbete med våra kunder säkerställa att ramavtalen efterlevs, utvecklas och genererar fortsatt tillväxt
* att säkerställa att GreenBenefits nätverk av service- & monteringspartners runt om i landet är relevant och växer i takt med det ökande antalet nya kunder
* planering och administration i olika system före, under och efter beställningsfönster. Detta inkluderar arbete i vårt CRM-system Hubspot och andra
* administrativa verktyg som används för att hantera kunddata och samordna arbetet.
* att koordinera leveranser och återtag av förmånscyklar
* att optimera och utveckla försäljningen på ramavtalen samt löpande ta fram relevant statistik
* att bygga långsiktiga och goda relationer med kunder och monteringspartners


Erfarenheter

Vi tror att du har:
* Erfarenhet av att hantera administrativa processer och koordinera projekt.
* Tidigare erfarenhet av B2B-kundservice, kundansvar eller annan roll med fokus på kundrelationer.
Vana att arbeta i Excel och skapa rapporter eller statistik för uppföljning.
* God analytisk-, process- och affärsmässig förståelse.
* Erfarenhet av att arbeta mot uppsatta KPI:er.
* Tidigare cykelkunskap är ett plus.

Personliga egenskaper
* Serviceinriktad och med god social kompetens.
* God kommunikativ och pedagogisk förmåga.
* Förmåga att prestera i ett högt tempo.
* Lösningsorienterad, noggrann och driven.
* Öga för detaljer. Inget lämnas åt slumpen.
* Tekniskt nyfiken och snabb på att sätta dig in i nya system och verktyg.
* Ett plus om du har arbetat i CRM-systemet Hubspot

Vi erbjuder
En spännande roll i ett växande bolag.
Generöst friskvårdsbidrag och friskvårdstimme.
Kollektivavtal.
Nya fina lokaler i Hammarby Sjöstad/Gullmarsplan i skrapan Sthlm01.

Hos oss finner du en familjär känsla i ett glatt och engagerat gäng. Vill du vara med på vår resa? Ansök redan idag! Urval sker löpande.

Du rapporterar till Head of Sales B2B.

Start: Omgående, utefter överenskommelse




Om Elcykelpunkten

Vi är dedikerade till att främja hållbar transport och en hälsosam livsstil genom försäljning av elcyklar. Med en stark position inom branschen har vi tre huvudfokus som driver vår verksamhet.

E-handel

Elcykelpunkten har en framstående e-handelsnärvaro där vi erbjuder ett brett sortiment av elcyklar och tillbehör. På vår webbplats kan du utforska olika modeller, jämföra funktioner och priser samt enkelt beställa din elcykel med valmöjlighet för hemleverans eller butiksupphämtning. E-handel utgör en central del av vår affärsmodell och gör det möjligt för kunder i hela Sverige att smidigt köpa elcyklar.

Franchisedrivna butiker

Med vårt nätverk av franchisedrivna butiker i hela landet får våra kunder möjlighet att testa och uppleva olika elcykelmodeller innan de tar beslutet. Här kan du också dra nytta av personlig rådgivning och service från kunniga säljare. Franchisebutikerna är en viktig del av vår strävan att erbjuda en professionell och personlig kundupplevelse.

Förmånscyklar

Vårt systerbolag GreenBenefits är nära samarbetande med oss och erbjuder förmånscyklar till företag och organisationer. Anställda har möjlighet att dra nytta av skatteförmåner och rabatterade priser på cyklar genom GreenBenefits. Detta främjar användningen av elcyklar som ett hållbart och hälsofrämjande transportalternativ och är en mycket uppskattad förmån av anställda.

Elcykelpunkten är en mångsidig organisation som kombinerar e-handel, fysiska butiker och förmånscyklar för att främja användningen av elcyklar som ett hållbart och hälsosamt alternativ. Vårt åtagande att göra elcyklar mer tillgängliga och attraktiva är en viktig del av vår strategi och bidrar till en grönare och mer hälsosam framtid.

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Elcykelpunkten Stockholm AB (org.nr 559131-9966), http://www.elcykelpunkten.se

Arbetsplats
Elcykelpunkten AB

Jobbnummer
9124764

Prenumerera på jobb från Elcykelpunkten Stockholm AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Elcykelpunkten Stockholm AB: