Customer Success Manager
IST Group AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos IST Group AB i Stockholm,
Uppsala,
Västerås,
Linköping,
Ydre eller i
hela Sverige Brinner du för att utveckla både kundrelationer och affärer? Är du en teknikintresserad problemlösare med grym kommunikationsförmåga? Vill du vara med och bidra till att förbättra framtidens skolor? Välkommen till oss på IST!
Tillsammans med våra kunder utvecklar vi framtidens digitala lösningar för ett bättre lärande. Vi kombinerar teknisk kompetens med arbetslivserfarenhet från skolan, och tillsammans förändrar vi världen. Nu vill vi utöka vår organisation med ännu en engagerad Customer Success Manager som kan skapa mervärde för våra kunder inom friskolesektorn.
Om IST
Med över 5 miljoner användare, 350 medarbetare och 9 kontor från Stockholm till Schmalkalden i centrala Tyskland, är vi stolta att vara ett av de ledande Ed-techföretagen.
Vår mission är tydlig och ambitiös - att vi levererar digitala lösningar som sparar tid och pengar, för ett ökat lärande. För att uppnå detta tillhandahåller vi de bästa verktygen för alla de som arbetar med lärande. Våra användare - elever, föräldrar, lärare och skolledare - är vår största inspirationskälla till att sträva efter förbättring och göra verklig skillnad.
Vårt skoladministrativa system är en viktig produkt för våra målgrupper, för att det värdesätter och möjliggör skolpersonals tid samt varje elevs rätt att lyckas utifrån sina förutsättningar. Förutom det skoladministrativa systemet, som vi levererar till grundskolor och gymnasieskolor, har vi även en elevhälsoprodukt som digitaliserar elevhälsoteamets arbete.
Hos oss blir du en del av ett prestigelöst team som gillar att hjälpa både kunder och varandra. Du kommer att vara placerad på vårt kontor i Stockholm alternativt Växjö men tjänsteresor förekommer regelbundet.
Om rollen
Som Customer Success Manager blir du en strategisk partner för kunderna och hjälper dem att nå framgång genom att erbjuda expertis, stöd och rådgivning. Du ansvarar för hantering av kundrelationer och för merförsäljning i syfte att utveckla dina kunder och hjälpa dem att uppfylla verksamhetsmålen. Relationerna är långvariga och ditt uppdrag är att ha ett tätt samarbete och att kunna läsa av kundens långsiktiga behov och även hålla våra kunder uppdaterad kring vårt produkterbjudande.
Ditt uppdrag består bland annat av följande arbetsuppgifter och ansvarsområden:
Bygga upp starka kundrelationer och säkerställa kundnöjdhet.
Arbeta aktivt för att skapa nya affärer och se till att de finansiella målen uppfylls.
Vara kontaktperson och bollplank - du förstår dina kunder och deras behov, utmaningar och mål och skapar planer för hur våra produkter eller tjänster kan hjälpa till att uppnå dessa.
Hålla utbildningar och visa våra produkter
Kontinuerligt uppföljningsarbete gentemot kunder.
Presentera vårt erbjudande, sköta förhandlingar och göra egna avslut.
Fånga upp och analysera nya idéer eller utvecklingsbehov och definiera potentiellt kundvärde.
Vem är du?
För att trivas i rollen som Customer Success Manager behöver du ha en god kommunikations- och samarbetsförmåga, hög teknisk kompetens och en genuin vilja att hjälpa kunderna. Du blir en länk mellan våra kunder och vår verksamhet och det är därför viktigt att du arbetar kundorienterat och har en naturlig fallenhet som relationsbyggare.
För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du också har följande erfarenhet och förmågor:
Flerårig erfarenhet från motsvarande roll, alternativt arbete med utbildning, projektledning och kunddialog kring IT-verksamhetsstöd
Akademisk examen inom exempelvis systemvetenskap, ekonomi eller liknande
Social och relationsskapande med förmåga att lyssna in och skapa förtroende
Strukturerad, lösningsfokuserad och innovativ i ditt tänk
Prestigelös och serviceinriktad
Analytisk med förmåga att dra slutsatser från analysen som omvandla dem till praktiska handlingar
Säljerfarenhet
Flytande i svenska och engelska, i tal och skrift
Din ansökan
Låter detta som din nästa utmaning?
Välkommen att skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem snarast, dock senast 2024-10-31. Löpande urval kan komma att tillämpas och intervjuer kan påbörjas innan sista ansökningsdatum så ansök gärna så snart som möjligt. Bakgrundskontroller kan komma att tillämpas i rekryteringen.
Vid frågor eller funderingar om rollen och företaget är du varmt välkommen att kontakta Agga Sköld, Head of Admentum
agga.skold@ist.com eller HR via mail
hr@ist.com.
Vi ser fram emot att höra från dig!
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-10-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare IST Group AB (org.nr 556254-0806),
http://www.ist.com Arbetsplats IST
Jobbnummer 8942094
Observera att sista ansökningsdag har passerat.