Customer Success Manager
We Quest AB / Säljarjobb / Stockholm
2022-12-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Customer Success Manager" (publicerad 2023-03-27) ⬅️
Visa alla säljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos We Quest AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Norrtälje,
Uppsala eller i
hela Sverige Om Lägenhetsbyte.se
Vi har funnits sedan 2004 och är Sveriges ledande aktör inom bostadsbyten av hyresrätter. Vi är i grunden en digital tjänst som via en avancerad matchningsmotor kopplar ihop bostadsbytare med varandra baserat på deras önskemål. Vi satsar mycket på att ha en bra kundtjänst både digitalt och via telefon, samt att vi har andra tjänster för att hjälpa till vid bostadsbyte, t.ex. Bytesansökan och (psst, hemligt :D) snart en byteshandläggartjänst där vi sköter hela bytet åt kunder. Vi är i ett väldigt spännande läge med mycket roligt på gång.Vårt uppdrag är att skapa en rörlighet i en annars orörlig marknad och att göra det enkelt att byta bostad när behovet finns. Vår vision är att vara den självklara slussen för alla bostadsbyten i Sverige. Våra kunder befinner sig över hela landet men till störst del i våra större städer där det är svårare att hitta nytt boende.
Ansvarsområden
Som Customer Success Manager omfattar dina ansvarsområden dels att skapa och stärka kundrelationer, men även att hjälpa nya och existerande kunder att använda företagets verktyg på en nivå där de får ett så stort mervärde som möjligt. Det innebär att du utbildar kunderna och säkerställer att onboardingen sker galant med en bra upplevelse.
Du kommer i rollen få:
• Hålla uppstartsmöten och utbildningar
• Hjälpa kunder med onboardingen
• Ha ett tätt samarbete med övriga medarbetare såsom sälj- och produktteam
• Utbilda kunder i ny funktionalitet
• Finnas tillgänglig och rådge kunder vid frågor och supportärenden, men även aktivt följa upp användning och förståelse
Om du är kundorienterad, intresserad av att bredda ditt nätverk och vill jobba med att vårda kundrelationer kommer du trivas på detta företag. Du vill växa med bolaget och i din befintliga roll genom kompetensutveckling, något som är en del av kulturen.
För att lyckas i denna roll behöver du:
• 2-3 års erfarenhet av kundnära roller (kundansvar/projektledning)
• Har tidigare erfarenhet av att arbeta i olika digitala verktyg och system
• Vara analytisk, organiserad och lösningsorienterad
• Du är van att vårda kundrelationer
• Meriterande om du har jobbat som Customer Succes Manager
Som person har du en stark serviceförmåga och agerar tillmötesgående i ditt bemötande mot andra och bygger relationer med kunder.
Du kommunicerar samt hittar lösningar på behov och problem och drivs av att göra affärer genom aktiviteter som påverkar organisationens långsiktiga resultat och trivs när du självständigt får välja arbetsmetod i det.
Du fattar nödvändiga beslut för att driva ditt arbete framåt och ser till att planera och organisera på ett effektivt sätt för att leverera inom utsatta tidsramar.
Ansökan & Lön
Jobbtyp: Heltid
Plats: Stockholm
Lön: Fastlön
Kontakt: We Quest. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
We Quest startade 2016 i Stockholm och har haft en väldigt unik resa. Vår ambition sen start har varit att ta en ledande roll som rekryteringsleverantör till vår kunder där de kan förvänta sig top-service och skräddarsydda tjänster utifrån deras unika organisation. Sedan dess har vi tillsatt flera hundratals lyckade rekryteringar och skapat ett namn där vi beskrivs som en snabb, personlig och effektiv partner att arbeta med.
Vi hjälper företag att växa med mindre risk. Stärka sitt arbetsgivarvarumärke. Öka kandidatinflöde. Vi hjälper företag att ta kontroll över din rekryteringsprocess och nå ut till potentiella talanger.
Sökord:
KOD: Customer Success, B2B, Försäljning, Kundvårdnad, Stockholm
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-01-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare We Quest AB (org.nr 559045-8047),
http://wequest.se/ Arbetsplats We Quest
Kontakt Forat Altimimi
forat@wequest.se Jobbnummer 7261063
Observera att sista ansökningsdag har passerat.