Customer Success Manager

Kandidathuset AB / Säljarjobb / Stockholm
2014-11-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Customer Success Manager" (publicerad 2015-01-12) ⬅️


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kandidathuset AB i Stockholm, Solna, Järfälla, Botkyrka, Sollentuna eller i hela Sverige

Netcompetence är ett mjukvaruföretag med det egenutvecklade systemet Netcompetence Portal, ett it-stöd ämnat att stödja företag och organisationer i deras talent management-processer. Portalen hanterar flera områden - utvecklingssamtal, prestation, kompetens, lärande samt successionsplanering och är en modern, kvalitativ och modulariserad lösning baserad på Microsoft-teknologi. Företaget grundades 1999 och är idag en ledande leverantör inom sitt område med många av Sveriges mest välkända företag som kunder. Företaget har idag 100 stora bolag som kunder och över 300 000 slutanvändare. Tillväxttakten är hög (25 procent) och omsättningen ligger på drygt 15 msek.

Bakgrund

Netcompetence består idag av tre avdelningar:

• Försäljning - ansvarar för försäljning till nya kunder.
• Utveckling - ansvarar för att ta fram ett världsledande Talent Management-system.
• Customer Success - ansvarar för att befintliga kunder får ut maximal nytta av systemet.

Customer Success-teamet är viktigt för företagets kommersiella framgång och teamet ansvarar för att skapa resultat för kunder, support, kundansvar, implementation av system, leverans av tjänster samt merförsäljning efter genomförd affär.

Gruppen har ett spännande arbete framför sig de kommande åren där försäljning av tjänster och licenser ska stå i centrum och fokus flyttas från systemtänk till lösningstänkande med en fördjupning inom Talent Management.

För att uppnå detta är det viktigt att ta ett fullständigt ägaransvar för befintliga kunder och öka förståelsen för kundens utmaningar och skapa resultat därefter.

Rollen

I rollen som Customer Success Manager är du kundansvarig för en portfölj av våra kunder. Du är därmed också ansvarig för att bibehålla och vidareutveckla våra kunder. I rollens ansvarsområden ingår:

• Förståelse för kundens utmaningar, mål samt processer. Tillsammans med kunden ska du arbeta fram en lösning som ger resultat. Du arbetar med Talent-processerna och Netcompetence system.
• Kundansvar, vilket innebär att du ska bibehålla kunden och utöka kundens engagemang genom att sälja in fler tjänster och licenser.
• Kundvårdande aktiviteter såsom att skapa nätverk med kund, anordna webinars och uppdatering av CRM.
• Implementation av processer och system för nya kunder.
• Delaktighet i nykundsförsäljning som produkt- och lösningsspecialist.
• Samarbete med andra medarbetare inom Customer Success, utvecklingsavdelningen och försäljning på ett produktivt sätt.

Publiceringsdatum
2014-11-27

Kvalifikationer
Vi söker en person som har erfarenhet av HR-arbete och HR-processer, exempelvis som HR business partner eller HR-konsult med inriktning mot Talent Management. Dina kompetenser bör ligga inom HR/talent Management, affärsmannaskap och etablering av kundrelationer och försäljning.

Vidare ska du ha:

• Intresse och erfarenhet av försäljning och relationsbyggande aktiviteter såsom account management eller kundansvarig.
• Arbetat som projektledare.
• Utvecklat kunderbjudanden och införsäljning och leverans av dessa.
• Erfarenhet av arbete med systemstöd och ha förståelse för hur teknik, funktion och utfall hänger samman.
• Goda kunskaper i engelska och Office-paketet är ett krav.

För rätt person finns möjligheter till att på sikt ta en ledarroll i företaget. En tidigare erfarenhet som linjechef eller någon form av ledarroll är därför önskvärd men inget krav. Gärna också konsultarbete samt specialistkompetens inom något HR-område. Önskvärt är också att du har tidigare erfarenhet av lösningsförsäljning, gärna av HR-system, och erfarenhet av implementation av IT-system. Har du vana vid offentlig sektor, internationell erfarenhet och intresse av att resa inom Norden är det ett plus.

Dina personliga egenskaper
Som person är du:

• En resultatorienterad genomförare - en praktiker med förmåga att tänka strategiskt och långsiktigt.
• Nyfiken och ansvarstagande med en genuin vilja att hjälpa kunden att lyckas.
• Kommunikativ och prestigelös, snabb att se de enkla, pragmatiska lösningarna där andra ser problem.
• Strukturerad
• Prestigelös

För mer information om tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare på Kandidathuset, Mats Johansson på tel. 08 410 300 22 eller via mejl: mats.johansson@kandidathuset.se .

Arbetstider och omfattning
Heltid Rekrytering

Ersättning
Månatlig löneutbetalning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-12-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kandidathuset AB

Adress
Kandidathuset AB
Sveavägen 76
11343 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 76 11359 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2083026

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kandidathuset AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kandidathuset AB: