Customer Success Manager
SalesOnly Sverige AB / Säljarjobb / Stockholm
2021-10-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Customer Success Manager" (publicerad 2022-09-30) ⬅️
Visa alla säljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SalesOnly Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Huddinge eller i
hela Sverige Hej där!
Kvittohögen som växer med dagarna i månaden. Reseräkningar som tar hela förmiddagen. Utlägg som aldrig tycks betalas tillbaka...
Vi på Pleo är här för att ändra detta en gång för alla. Men vi behöver din hjälp! Vi söker därför en Customer Success Manager till vårt team i Stockholm.
Pleo är ett smart företagskort och betallösning. Det gör det enklare för medarbetare att köpa saker de behöver i jobbet, utan egna utlägg och utgiftsrapporter.
Coolt, jag vet, men det som verkligen får oss att kliva upp ur sängen är något helt annat.
Vi drivs av att få alla att känna sig uppskattade på jobbet. För oss betyder det förtroende och tillit. Men också att ha alla möjligheter för att kunna göra sitt absolut bästa på jobbet. Att få respekt för både tid och kompetens, helt enkelt. Om det görs på rätt sätt tror vi att det skapar gladare, mer produktiva och engagerade medarbetare.
Om dig!Du är en person som älskar att bygga relationer och träffa nya kunder. Du ser varje kund som en möjlighet att skapa nya kontakter och hjälpa fler företag att nå sina mål.
Du är nyfiken och vill mer än gärna lära dig mer om dina kunder för att ge den bästa upplevelsen.
Du är också en person som förstår värdet av struktur och organisation. Du har stenkoll koll på dina ansvarsområden och är ständigt på jakt efter smartare sätt att arbeta.
Du är datadriven och har en tro på att automatisering är är the next big thing för att kunna erbjuda en bättre kundupplevelse
Kort sammanfattat, du är vad vi kallar en Cyborg (kombination av levande varelse och teknik) - öppen för att dra nytta av automatisering men viktigaste av allt, fortsatt mänsklig!
Engagemang, Vilja och passion är ledord för din framgång. Du arbetar ständigt för att höja teamet, supportrar dina kollegor och visar stort intresse.
Om Digitally Led teamet
Vi arbetar för att förbättra kundupplevelsen för alla mindre företag som önskar en snabb och smidig upplevelse. Traditionellt sett så prioriteras större kunder vilket innebär att de små företagen återigen drar det kortaste strået. Tråkigt tycker vi!
Därför har detta team skapats för att säkerställa att det inte händer på Pleo. Vi värdesätter alla våra kunder oavsett storlek!
Detta är ett nytt team med stora mål! Kundsegmentet representerar ett av de största i vår kundbas vilket innebär att teamets framgång kommer att ha en betydande effekt på den totala tillväxten i Pleo.
Våra kunder representerar över 90% av dagens företag vilket ger teamet en spännande möjlighet till aggressiv, viral tillväxt.
I Digitally Led teamet tar vi fullt ansvar för kunder under hela resan med Pleo. Från första introduktion tills de kan titulera sig som gamla Pleo evangelister.
Med hänsyn till volymen och det utbredda ansvarsområdet är Digital Led Teamet pionjärer när det gäller automatisering av kundresan - alltid på jakt efter att göra kundupplevelsen smidigare. Vi strävar efter att skapa en perfekt balans mellan automatisering och mänsklig kontakt
Vi ser just nu fram emot att välkomna en ny kollega till Digitally Led teamet, med primärt fokus på våra svenska kunder. Du kan förvänta dig en brant inlärningskurva med stort ansvar.
Hard skills:
Kundorienterad med empatisk inställningErfarenhet av customer relationship management (CSM)Hungrig på att lära Triggas av SaaS start-up/scale-up tempo Bra kommunikationsfärdigheter (skriftligt och muntligt)Flytande svenska i tal och skrift är ett kravEngelska på professionell nivå Analytisk, datadriven och processorienterad inställning till beslutsfattande och bedömningErfarenhet av CS- och / eller CRM-system
Bonus om du:
Kan tala danska, tyska eller spanskaHar tidigare erfarenhet inom FintechHar säljerfarenhetHar erfarenhet av svenska kunder Har jobbat med high-volume low-touch kunder tidigare
Vad dina kollegor säger om dig:
Att du är en av de som jobbar hårdastAtt du är en teamplayer - vi har inget utrymme för vassa armbågar eller egon på PleoAtt du är resultat och data-drivenAtt du alltid strävar efter att prestera utöver förväntningar Att du har imponerande time management skills Att du är självständig och ansvarstagande
Vad din mamma säger om dig:
Är nyfikenÄr kreativ och har alltid mycket idéerInte rädd för att smutsa ner dig (plus om hon har bildbevis) Behöver inte bli tillsagd vid upprepade tillfällen för att få saker gjordaHar smittsam optimism och entusiasm
Som Amy Diamond brukar säga - what's in it for me?
Gratis luncherTeam camps över hela världenDitt alldeles egna Pleo-kort (såklart)Mängder av sociala eventUtbildningsmöjligheter i världsklass (externt och internt)Konkurrenskraftig lön och kompensationsplan25 dagar betald semester varje årTjänstepension hos AvanzaSjukförsäkringGeneröst föräldraledighetsprogram för nyblivna mammor och pappor <3Alla verktyg du behöver för att kunna göra ditt bästa på jobbetSuperfint Stockholmskontor med bra läge
Lite mer positiva grejer
Många konstiga, roliga och underbara grupper att engagera sig i (vi pratar Friday Bar, Pleo middagar, team aktiviteter och slackgrupper)Stor support och uppmuntran från oss om du vill organisera MeetUps, evenemang etc - vi hjälper (mötesplats, mat etc.)
Varaktighet, arbetstid
Heltid 6 mån provanställning
Publiceringsdatum2021-10-04ErsättningMånadslön - Fast plus rörlig lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-12-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSalesonly Sverige AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "salesonly3456".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Salesonly Sverige AB (org.nr 556576-8099),
http://www.salesonly.se Arbetsplats SalesOnly Sverige AB
Jobbnummer 6015316
Observera att sista ansökningsdag har passerat.