Customer Success Director

ReachMee AB / Ekonomichefsjobb / Stockholm
2018-04-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Customer Success Director" (publicerad 2018-05-28) ⬅️


Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos ReachMee AB i Stockholm, Östra Göinge eller i hela Sverige

Vilka vi är
Vi är ett litet snabbväxande företag som känner oss som en familj. Vi är också ledande i Norden på att bygga smarta rekryteringsverktyg. Vad alla ReachMees har gemensamt är en passion för att förenkla våra användares vardag och hjälpa dem att lyckas i sina jobb - att hitta rätt talang för sina egna företag och rekrytera dem effektivt, professionellt och fördomsfritt till sina egna organisationer. I detta är en fantastisk kundupplevelse central för vår framtida framgång.

Om rollen
Vi har hittills byggt ett Customer Succes-team som vi är riktigt stolta över. Vi vill jobba proaktivt så att våra kunder alltid får maximalt med nytta av vår ReachMee-plattform. Vårt CS-team består idag av åtta härliga människor som älskar att skratta och har djup kunskap om ReachMee. Som Customer Success Director hos oss kommer du att ha en avgörande roll i att ta vårt CS-arbete till nästa nivå och med det bidra till bolagets framgång genom att skapa den bästa kundupplevelsen - från signerat kontrakt till löpande förvaltning. Vi letar efter dig som vill äga det övergripande ansvaret för kundnöjdhet som formas av: helpdesk, onboarding, renewal, upsell och churn. Vi har lagt en bra grund men behöver nu dig som tar det till nästa nivån av vad du ser är en kundupplevelse i världsklass.

Vi letar efter dig som kan bidra med kunskap och strukturer kring proaktivt Customer Success-arbete och har många tankar och idéer kring vad som behövs i vår typ av verksamhet för att ge optimal service och få kunder som inte bara stannar utan växer och frodas. Som Customer Success Director kommer du att rapportera till Country Manager i Sverige.

Vi söker dig som har

• Minst 5 års erfarenhet av liknande roller inom Customer Success/kundtillvänt arbete
• Har varit chef eller team lead för ett team inom Customer Success eller motsvarande
• Erfarenhet från tilläggsförsäljning inom B2B mjukvara - helst SaaS
• Drivs av att motivera och entusiasmera dina kollegor
• Har en känsla för service och alltid har kundens bästa i fokus

Vilka använder ReachMee
Våra över 600 kunder är från både privat och offentlig sektor och vår lösning används av stora såväl som mindre företag. Några exempel på kunder är McDonalds, Försvarsmakten, Sweco, Chalmers University, Apoteket, Scania, Vapiano och Hemfrid. Reachmee har över 100 000 användare och under 2017 tillsattes över 70 000 tjänster med hjälp av ReachMee och 1 618 000 ansökningar som kom in till våra kunder via ReachMee. Vårt huvudkontor ligger i Stockholm, men vi har också kontor i Oslo, Helsingfors och Kiev.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2018-04-27

Ersättning
Enligt ök.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Engman, Talent and Culture anna.engman@reachmee.com 0733610734

Företag
ReachMee AB

Adress
ReachMee AB
Rosenlundsgatan 52
11863 Stockholm

Kontorsadress
Rosenlundsgatan 52

Jobbnummer
4112010

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från ReachMee AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos ReachMee AB: