Customer Success Coordinator
Elcykelpunkten Stockholm AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
2025-06-24
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Elcykelpunkten Stockholm AB i Stockholm,
Linköping,
Göteborg,
Malmö eller i
hela Sverige Rollen som Customer Success Coordinator hos GreenBenefits jobbar du operativt, med ansvar för:
Att hantera information via de system som vi kommunicerar med kunden genom.
Du hanterar ärenden och frågor från våra avtalskunder gällande lönefilshantering, bruttolöneavdrag och löneadministration - du är deras go-to person och ansvarar för att lönefiler levereras ut korrekt och i tid enligt våra ramavtal.
Att äga och driva arbetet med vår "funktionsbrevlåda" - du ser till att frågor och ärenden tas om hand effektivt.
Att se till att kommunikationen till alla relevanta parter (internt och externt) är tydlig, korrekt och i linje med våra mål.
Kort sagt - du har en nyckelroll i att skapa nöjda kunder, bygga långsiktiga relationer och driva affären framåt.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Du svarar på frågor från våra kundföretag - ofta via det vi kallar "funktionsmailen" alternativt via vår Administrationsportal - och ser till att all kommunikation följer avtal och regelverk.
Kunna svara på frågor från kund som gäller bruttolöneavdrag, lönefilshantering, löneadministration etc
Du jobbar nära Operations för att löpande förbättra våra processer inom GreenBenefits. Du samarbetar också med kollegor på Customer Success, Kundtjänst och KAM för att tillsammans öka kundnöjdhet.
Du planerar och sköter det administrativa kring våra kundflöden under och efter beställningsfönstren (svara på frågor kring bruttolöneavdrag, lönefilershantering etc)
Du bygger långsiktiga relationer med kunderna och ser till att de trivs med oss.
Du hanterar så kallade dellösen - när en slutanvändare av olika skäl behöver avsluta sitt cykelavtal i förtid. Då hjälper du till att administrera avtalet mot banken samt internt om cykeln ska lämnas tillbaka eller köpas av slutanvändaren.
Du sköter slutlösen varje månad, vilket innebär att kontakta de användare vars avtal löper ut och erbjuda dem valet att lämna tillbaka cykeln eller köpa loss den. Du ansvarar för både kundkontakt och administration i våra system.
Du håller dig uppdaterad om aktuella myndighetskrav, interna policys och rutiner - och justerar vid behov underlag eller processer så att de är uppdaterade
Du är väl insatt i vår administrationsportal som kunderna använder för att registrera ärenden och du bidrar med att supporta kunderna i portalen.
Publiceringsdatum2025-06-24Utbildning och erfarenhet Du har:
• En stark administrativ bakgrund och är van att arbeta strukturerat med hjälp av system och processer.
• God förståelse för löneadministration eller relaterade processer.
• Mycket god kunskap i Excel och använder det effektivt i det dagliga arbetet.
• Har naturlig förståelse för siffror och samband
• Har ett tydligt servicetänk och trivs i en roll där kundnöjdhet står i fokus.
Personliga egenskaper
• Serviceinriktad och med god social kompetens.
• God kommunikativ och pedagogisk förmåga.
• Ansvarstagande och strukturerad.
• Lösningsorienterad, noggrann och driven.
• Öga för detaljer - Inget lämnas åt slumpen.
Vad vi erbjuder:
En spännande roll i ett växande bolag.
Generöst friskvårdsbidrag och friskvårdstimme.
Kollektivavtal.
Nya fina lokaler i Hammarby Sjöstad/Gullmarsplan i skrapan Sthlm01.
Hos oss finner du en familjär känsla i ett glatt och engagerat gäng. Vill du vara med på vår resa? Ansök redan idag! Urval sker löpande.
Du rapporterar till Head of Sales B2B.
Start: Omgående, utefter överenskommelse
Om Elcykelpunkten
Vi är dedikerade till att främja hållbar transport och en hälsosam livsstil genom försäljning av elcyklar. Med en stark position inom branschen har vi tre huvudfokus som driver vår verksamhet.
E-handel
Elcykelpunkten har en framstående e-handelsnärvaro där vi erbjuder ett brett sortiment av elcyklar och tillbehör. På vår webbplats kan du utforska olika modeller, jämföra funktioner och priser samt enkelt beställa din elcykel med valmöjlighet för hemleverans eller butiksupphämtning. E-handel utgör en central del av vår affärsmodell och gör det möjligt för kunder i hela Sverige att smidigt köpa elcyklar.
Franchisedrivna butiker
Med vårt nätverk av franchisedrivna butiker i hela landet får våra kunder möjlighet att testa och uppleva olika elcykelmodeller innan de tar beslutet. Här kan du också dra nytta av personlig rådgivning och service från kunniga säljare. Franchisebutikerna är en viktig del av vår strävan att erbjuda en professionell och personlig kundupplevelse.
Förmånscyklar
Vårt systerbolag GreenBenefits är nära samarbetande med oss och erbjuder förmånscyklar till företag och organisationer. Anställda har möjlighet att dra nytta av skatteförmåner och rabatterade priser på cyklar genom GreenBenefits. Detta främjar användningen av elcyklar som ett hållbart och hälsofrämjande transportalternativ och är en mycket uppskattad förmån av anställda.
Elcykelpunkten är en mångsidig organisation som kombinerar e-handel, fysiska butiker och förmånscyklar för att främja användningen av elcyklar som ett hållbart och hälsosamt alternativ. Vårt åtagande att göra elcyklar mer tillgängliga och attraktiva är en viktig del av vår strategi och bidrar till en grönare och mer hälsosam framtid.
Ersättning Fast
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-08-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Elcykelpunkten Stockholm AB (org.nr 559131-9966),
http://www.elcykelpunkten.se Arbetsplats Elcykelpunkten AB
Jobbnummer 9401262