Customer Success

Humly Edtech AB / Backofficejobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla backofficejobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Humly Edtech AB i Göteborg, Ängelholm, Helsingborg, Katrineholm, Borlänge eller i hela Sverige

Customer Success Manager
Humly har en egenutvecklad digital plattform, där skolor/förskolor och utbildare hittar varandra utifrån skolans behov och utbildarens kompetens och intressen. Vi hjälper skolor och förskolor att uppnå sitt uppdrag att motivera och engagera barn och ungdomar, även när ordinarie pedagog saknas. Vi verkar i både Sverige och England.

Teamet

Du kommer ingå i vårt operativa team i Göteborg med ansvar för att säkerställa att alla skolor/förskolor som bolaget har avtal med i Sverige nyttjar vår tjänst, ger höga betyg på kundnöjdhets indexet NPS, att bredda våra befintliga avtal genom att ha en löpande dialog både med enheter och avtalsägare, är löpande ute på besök hos kund för att utbilda, bygga relation och tillika säkerställa att vår leverans är tillfredsställande.

Viktigt nyckeltal är kundnöjdhet, tillväxt inom de olika segmenten, platform usage, retention och churn. Målet med rollen är en proaktiv bearbetning och relationsbyggande med de som använder tjänsten och ska leda till att kunder är mindre benägna att sluta boka och mer benägna att boka mer. De främsta verktygen är Hubspot, mail, telefon och möten för att hela tiden ha en dialog igång med skolenheten.

Teamet arbetar datadrivet och med moderna verktyg för att säkerställa unika kundupplevelser genom automatiserade flöden men med mycket personlig kontakt och närvaro.

Din roll
Som Customer success kommer du att få möjlighet att ta rollen som en viktig del av vår kommunikation med våra kunder. Du kommer att få chansen att visa din entusiasm, struktur och lösningsfokusering medan du hjälper till att bygga våra kommunikationsflöden och utveckla vårt arbetssätt i Hubspot. Du kommer att hantera inkommande ärenden från våra kunder, ta ägande av hur skolprofiler presenteras på vår plattform, hantera prislistor, avtalsvillkor och stötta vår support vid behov.

Du kommer att arbeta proaktivt med våra skolenheter för att säkerställa hög kundnöjdhet, en långsiktig relation och kontinuerlig tillväxt. Du kommer att lyssna in behoven från kunden både ur ett bokningsperspektiv och ur ett tekniskt perspektiv. Du kommer att ansvara för vår onboardingprocess för nya skolenheter, utbilda kunder, hålla demos och skapa kundspecifikt utbildningsmaterial. Du kommer att sammanställa data och insiktsrapporter som du kan presentera för kunden på uppföljningsmöten och ta ägande av att skapa planer för förbättring.

Som Customer success kommer du att ansvara för:

• Onboarding och vårda kundrelationer

• Utbilda kunder i vår plattform både löpande och vid uppstart

• Skapa demos för enskilda kunder och i våra kommunikationsflöden

• Avstämningsmöten med kunden

• Analysera data (beteendemönster, svar på mailutskick, NPS)

• Bygga relationer med kunden för att främja tillväxt

• Kartlägga NPS och lägga plan för förbättring

• Bygga nya kommunikationsflöden i Hubspot

• Skapa insiktsrapporter för alla nivåer, både på enhetsnivå och upphandlingsnivå

• Identifiera möjligheter till tillväxt genom att lyssna in behoven från kunder av längre vikariat och aktivt jobba med att matcha dessa tillsammans med kunden

• Ansvar för att vidareutveckla vårt värdeerbjudande till kunden

• Analysera och följa upp inkommen kundfeedback

• Ansvar för KPIer NPS, bokade timmar, retention och churn

Vi söker dig som


Brinner för kundnöjdhet och gillar att ha flertalet uppgifter igång samtidigt.

• Tycker att teknik är spännande och lär dig snabbt hur nya saker fungerar.


Har erfarenhet inom relationsförsäljning gärna inom offentlig verksamhet, projektledning, kundservice och att skapa content i digitala miljöer.

• Är kreativ, ansvarsfull, serviceinriktad och driven.


Är kommunikativ, lyhörd och har hög social förmåga.


Är proaktiv, utmanande och gillar hitta nya lösningar på utmaningar vi stöter på.

• Du driver dig själv och ber om hjälp där det behövs.

Då vi ser vår varma, inkluderande, nyfikna och ambitiösa kultur som en viktig parameter i att företaget lyckas framåt vill vi också att du gillar och köper in på detta.

Låter ovan intressant, ansök snarast då vi söker någon omgående som vill hänga tillsammans med oss och våra två hundar!

För att trivas hos oss på Humly söker vi dig som:

• Vill vara med på en resa mot utveckling, både ur företagsperspektiv och personlig.

• Är en teamspelare som gärna delar med sig av din kunskap och erfarenhet.

• Har ett stort engagemang och en stark initiativförmåga.

• Är ödmjuk och prestigelös, villig att hjälpa dina kollegor i vått och torrt.

Flexibelt distansarbete, vad menar vi då? Din huvudsakliga arbetsplats är vårt kontor på Von Utfallsgatan i Göteborg. Vi når våra resultat genom att samarbeta och närhet till kollegorna ser vi som ytterst viktigt. Vi vet att viss flexibilitet kan behövas för att få ihop livspusslet varför nån dag i veckan kan göras hemifrån om så önskas. Dock går teamets behov före vilket kan innebära att du måste utgå helt från kontoret under perioder. Du bör därför bo i Göteborgstrakten.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-07-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Humly Edtech AB (org.nr 556968-0134), http://humly.co.uk

Arbetsplats
Humly

Kontakt
Jonathan Lindström
jonathan.lindstrom@humly.io

Jobbnummer
7359491

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Humly Edtech AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Humly Edtech AB: