Customer Success

Whywaste AB / Kundservicejobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Whywaste AB i Göteborg, Linköping, Malmö, Karlskrona, Stockholm eller i hela Sverige

Föräldravikariat 12mån, möjlighet till förlängning

Idag slänger vi för mycket mat.
Ungefär en tredjedel av all mat som produceras slängs. Livsmedelsbutikerna bara i Sverige slänger över 120 000 ton mat varje år. Helt galet! På Whywaste arbetar vi globalt med digitala lösningar hos livsmedelsbutiker för att minska mängden matsvinn. Genom digitala datumkontroller, prognosverktyg och analyser hjälper vi idag 40 kedjor i 17 länder.
Vad innebär Customer Success hos oss?
Att skapa och bibehålla en god relation - och goda resultat hos våra kunder. Vi arbetar på både svenska och engelska, med nya och befintliga kunder. Vi är tillgängliga för inkommande support via telefon, email och chatt. En stor del av arbetet sker proaktivt där vi kontaktar, kvalitetssäkrar och vidareutbildar. Som del i detta producerar och uppdaterar vi löpande utbildningsmaterial, i både text och video. Vårt team är också delaktiga i nykundsarbete. Vi stöttar våra kollegor med demos, material och utbildar nya kunder vid uppstart. Ett finger med hos utvecklarna har vi också såklart; med UX, tester och tankar om förbättringar i våra produkter utifrån feedback från våra kunder.
Välkomna, utveckla och behålla vår kundbas genom

o Uppföljning, utbildning och kvalitetssäkring med nuvarande kunder
o Uppstart och utbildning av nya kunder, och kundansvar därefter
Hantering av inkommande support
Resor förekommer i samband med nykundsarbete (eventuellt till Borås, kanske till Italien?)

Vem är du?
Vi ser att du är en flexibel, positiv och strukturerad doer som vill arbeta med att minska matsvinn. Du är självgående, initiativtagande och följsam när tempot skiftar. Du är inte heller rädd för att kavla upp ärmarna för snabba vändningar, stora som små. För oss är det den rätta inställningen och vi anställer utifrån person.
Älskar kundkontakt och har erfarenhet inom service / kundtjänst / support
Har erfarenhet av att arbeta i CRM-system
Goda kunskaper i office 365
God engelska, i tal och skrift
Vill växa med oss
Meriterande med fler språk då vi jobbar globalt


Hur söker jag?
Skicka in CV och personligt brev till career@whywaste.com.
Specificera i ämnesraden: Ansökan Customer Success.
Tester kan förekomma i rekryteringsprocessen.
Omfattning: Heltid
Arbetsplats: Kontor, centrala Göteborg
Nödvändig licens eller certifiering:
Körkort B
Engelska


Tillträde (önskat):
1 februari

Publiceringsdatum
2022-11-14

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-12-14

Företag
Whywaste AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Ansökan Customer Success".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Whywaste AB (org.nr 556932-4741)

Ansökan
E-post: career@whywaste.com

Kontakt
Annika Lundberg
annika.lundberg@whywaste.com
0738208066

Jobbnummer
7168141

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Whywaste AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Whywaste AB: