Customer Solutions Manager sökes till nWise

TNG Group AB / Datajobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos TNG Group AB i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige

nWise är Europas ledande leverantör av tjänsteplattformar för video och textkommunikation. nWise är också en ledande leverantör av mjukvarubaserade video-och texttelefoner. Flera ledande teleoperatörer, såsom Deutsche Telekom, KPN, Telenor, TeliaSonera och TDC, såväl som myndigheter, landsting, tolkföretag och större contact centers, använder vårt system MMX® som sin plattform för video- och texttjänster

MMX® är byggt för att kunna hantera avancerad telefoni i en contact center-miljö, med en mängd funktioner anpassade för både användare, operatörer och tjänsteleverantörer. MMX® hanterar alla typer av media, video, röst och text på ett likartat sätt. Dess unika design och funktionalitet gör MMX® det naturliga valet för tjänsteleverantörer som vill erbjuda olika typer av kontakt och telefonitjänster och som vill utveckla denna typ av tjänster.

Vi vill nu kunna erbjuda den mest innovativa och heltäckande kommunikationslösningen som finns inom Vård på distans. Vi har därför etablerat strategiska affärer och partnerskap med några större vårdgivare och kommer under hösten lansera vårt koncept för vård och omsorg, MMX®Care, i större skala.

nWise är idag utpräglat teknikföretag och ungefär 75% av vår försäljning går till utländska kunder. Vi har ambitionen att växa ännu fortare än vi gör idag framförallt internationellt och kommer under året att anställa några sälj och marknadsföringsproffs vid vårt kontor i Uppsala och vi söker helt enkelt dig som kan matcha våra ambitioner.

På uppdrag av nWise söker vi Dig som har god erfarenhet av kvalificerade kommunikationslösningar och som motiveras av att leverera den bästa servicen till din kund.

Tjänsten är placerad i Uppsala, med start efter överenskommelse.

Beskrivning av tjänsten

Som Customer Solutions Manager på nWise är du den som skapar värde för kunden. Tillsammans med den ansvarige säljaren kommer du att inhämta information och krav från er kund som behövs för att nWise ska kunna erbjuda ett slagkraftigt erbjudande.

När väl affären är i hamn är det du som är ansvarig för implementeringsprojektet. Du leder och planerar och har direktkontakt med både interna och externa parter såsom nWises säljare, leverantörer och partners. Du kommer att ha fullt ansvar för att lösningen motsvarar de uppställda kraven, enligt både kundens och nWises standard. Till din hjälp har du kollegor som är lika motiverade av att göra nWise till en konkurrenskraftig leverantör.

Du förväntas även ha ansvar för att vidareutveckla relationen med befintliga kunder.

Vem är du? 

För att bli aktuell kandidat för tjänsten som Customer Solutions Manager vill vi att du ska ha arbetat som systemintegratör/solutions manager sedan tidigare. Du är van vid att agera teknisk expert/projektledare och har mycket god kunskap av datakommunikationslösningar. Du arbetar troligen på ett större IT-tjänsterföretag och är van vid internationell miljö med parter i olika delar av världen.

Vi kommer att lägga stor vikt vid din personlighet. För att lyckas i rollen så tror vi att du behöver ha en analytisk förmåga där du förstår komplexa utmaningar som dina kunder står inför och kan på ett tydligt och strukturerat sätt presentera lösningen. Du är en innovatör som har alltid har ett affärsfokus.

nWise värdesätter samarbete och lagspel, vi vill att du gör det med. nWise bygger sin framgång på att flera, kunniga, personer arbetar tillsammans för att tillgodose kundens krav på bästa möjliga sätt. Vi kommer att ställa höga krav på din samarbetsförmåga.

Förmodligen kommer du bli involverad i ett projekt av din kollega som skapat intresse hos er framtida kund och tillsammans kommer ni arbeta fram en fungerande strategi. Strategin ska vidareförmedlas till partners och leverantörer vilket ställer krav på din samarbetsförmåga och kommunikationsförmåga.

Om TNG 

TNG är den nya generationen bemannings- och rekryteringsföretag. Med det menar vi att vi tänker och arbetar på nya sätt. Genom att se bortom fördomar kan vi hitta kandidater som andra inte ser - dessutom snabbare! Det gynnar våra kunder och bidrar långsiktigt till en hållbar arbetsmarknad. Många av Sveriges mest attraktiva företag har upptäckt vårt synsätt och unika erbjudande och vi har växt snabbt. I dagsläget har vi kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid, 40 timmars arbetsvecka.

Publiceringsdatum
2015-05-12

Ersättning
Lön/förmåner enl. ö.k.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-06-11
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sinisa Strbac, Affärsansvarig rekryterare sinisa.strbac@tng.se

Företag
TNG Group AB

Adress
TNG Group AB
Västra Järnvägsgatan 15
11164 Stockholm

Kontorsadress
Västra Järnvägsgatan 15

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2290901

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från TNG Group AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos TNG Group AB: