Customer Services-medarbetare till Netigate

Netigate AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Netigate AB i Stockholm, Malmö eller i hela Sverige

Vi tror på oss och på vår produkt. Genom kundmöten får vi även våra kunder att göra det. Tillsammans blir vi Netigate - en av Europas ledande leverantörer av molntjänster på webbaserade undersökningar. Med mer än 2 500 kunder i över 40 länder och inom alla branscher hjälper vi organisationer att få värdefulla insikter och kunna fatta bättre affärsbeslut.

Vårt Customer Service-team behöver nu förstärkning och vi söker efter dig som vill arbeta med förstklassig support till våra kunder.

I rollen som Customer Services-medarbetare har du daglig kontakt med våra kunder. Du arbetar via telefon, mail eller vår chatt med att besvara kunders frågor och försöker finna lösningar på deras problem. Vissa support-ärenden är av enklare natur, medan andra kan kräva mer tid och kunskap. Det är därför viktigt att alltid leverera hög service och att alltid få våra kunder att känna att vi gör allt för att lösa deras problem. Samtliga kundärenden registreras i Salesforce.

Det är meriterande om du arbetat med support, kundtjänst eller liknande tidigare. Då våra kunder kan exportera rapporter ur Netigate och in i Excel eller PowerPoint bör du ha någorlunda goda kunskaper i dessa program. För att lyckas i rollen så ska du ha god IT-vana och kunskap, extra meriterande är om du har kunskaper i HTML och CSS.

Du kommer att ta emot mail och samtal av kunder från olika delar av världen. Det är därför viktigt att du kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska. Kan du även tyska är det mycket meriterande.

Som person är du service-minded ut i fingerspetsarna. Du drivs av att ha nöjda kunder och att alltid leverera bästa tänkbara service. Då det kan vara högt tryck på Customer Service är det viktigt att du är stresstålig och lugn. Vi ser också att du är pedagogisk och på ett bra sätt kan utbilda kunder i vårt verktyg. Du arbetar proaktivt, ger gärna det lilla extra till kunden så att de kan komma längre i sitt användande i Netigate.

Vi tror att du är nyfiken och drivs av att utveckla och förbättra både Netigate som verktyg och Customer Service som support-team.

Vi, ett positivt gäng, sitter mitt i centrala Stockholm, mellan Hötorget och Stureplan. Hos oss är det högt tempo och högt i tak. Vill du vara del i ett framåttänkande, Gasell-vinnande företag och jobba med drivna, duktiga och ambitiösa kollegor så har du hittat rätt.

Tillträde till tjänsten är möjligt omgående alternativt i augusti, med hänsyn till eventuell uppsägningstid.

Netigate (Net=Internet, Igate=Investigate) är en ledande europeisk leverantör av molntjänster för webbaserade undersökningar som primärt används för att hantera och agera på feedback från kunder och medarbetare.

Med mer än 2 000 kunder i över 40 länder och inom alla branscher hjälper Netigate organisationer att få värdefulla insikter och kunna fatta bättre affärsbeslut. Netigates huvudkontor ligger i Stockholm och kunderna innefattar ledande företag runt om i världen som Electrolux, Ericsson, Vodafone, E.ON och DB Schenker.

Publiceringsdatum
2017-05-10

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kristin Sundlo kristin.sundlo@netigate.se

Företag
Netigate AB

Adress
Netigate AB
Lästmakargatan 20
11144 Stockholm

Kontorsadress
Lästmakargatan 20

Jobbnummer
3489223

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Netigate AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Netigate AB: