Customer Service-medarbetare

Netigate AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Netigate AB i Stockholm, Malmö eller i hela Sverige

Vi tror på oss och på vår produkt. Genom kundmöten får vi även våra kunder att göra det. Tillsammans blir vi Netigate - en av Europas ledande leverantörer av molntjänster på webbaserade undersökningar. Med mer än 2 500 kunder i över 40 länder och inom alla branscher hjälper vi organisationer att få värdefulla insikter och kunna fatta bättre affärsbeslut.

Vårt Customer Service-team behöver nu förstärkning och vi söker efter dig som vill arbeta med förstklassig support till våra kunder.

I rollen som Customer Services-medarbetare har du daglig kontakt med våra kunder. Du arbetar via telefon, mail eller vår chatt med att besvara kundernas frågor och försöker finna lösningar på deras problem. Vissa support-ärenden är av enklare natur, medan andra kan kräva mer tid och kunskap. Det är därför viktigt att alltid leverera hög service och att alltid få våra kunder att känna att vi gör allt för att lösa deras problem. Samtliga kundärenden registreras i Salesforce.

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av kundtjänst eller support. Det är meriterande om du arbetat med support inom B2B och IT tidigare. Då våra kunder kan ta ut rapporter ur Netigate och in i Excel och Power Point bör du ha dokumenterar goda kunskaper i dessa program. För att lyckas i rollen så bör du vara en van användare av olika IT-system och ha en generellt god datorvana, extra meriterande är om du har kunskaper i HTML och CSS.

Du kommer att ta emot mail och samtal av kunder från olika delar av världen. Det är därför viktigt att du kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska. Kan du även norska är det mycket meriterande.

Som person är du service-minded ut i fingerspetsarna. Du drivs av att ha nöjda kunder och av att alltid leverera bästa tänkbara support. Då det kan vara högt tryck på Customer Service är det viktigt att du är stresstålig och lugn. Vi ser också att du är pedagogisk och på ett bra sätt kan utbilda kunderna i vårt verktyg. Du arbetar proaktivt, ger gärna det lilla extra till kunden så att de kan komma längre i sitt användande i Netigate.

Vi tror att du är nyfiken och drivs av att utveckla och förbättra både Netigate som verktyg och Customer Service som support-team.

Vi, ett positivt gäng, sitter mitt i centrala Stockholm, mellan Hötorget och Stureplan. Hos oss är det högt tempo och högt i tak. Vill du vara del i ett framåttänkande, Gasell-vinnande företag och jobba med drivna, duktiga och ambitiösa kollegor så har du hittat rätt.

Tillträde i mars eller april, med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Lönen är en fast månadslön.

Vi tror på oss och på vår produkt. Genom kundmöten får vi även våra kunder att göra det. Tillsammans blir vi Netigate - en av Europas ledande aktör inom feedback management. Via vår undersökningsplattform har mer än 2 500 kunder i över 40 länder och inom alla branscher fått värdefulla insikter och fått underlag för att kunna fatta bättre affärsbeslut.

Publiceringsdatum
2017-02-22

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Netigate AB

Adress
Netigate AB
Lästmakargatan 20
11144 Stockholm

Kontorsadress
Lästmakargatan 20

Jobbnummer
3335056

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Netigate AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Netigate AB: