Customer Service till Freja i Helsingborg

Adecco Sweden AB / Butikssäljarjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige

Tycker du om att ge professionell och bra service till kunder? Har du erfarenhet från logistik- och transportbranschen och är strukturerad och engagerad? Nu söker vi en ny medarbetare till Customer Service på FREJA i Helsingborg!

Om FREJA
FREJA erbjuder transport-, logistik- och lagerlösningar över hela världen, med personlig service och garanterad kvalitet. Bolaget är ett av de ledande transport- och logistikföretagen i Norden. FREJA levererar individuellt anpassade, flexibla och produktiva transportlösningar via land, luft och hav. Grunden är vårt team av engagerade medarbetare, som med innovativt tänkande hittar lösningar för de mest skiftande behov. Kvalitet, ärlighet, ansvar och flexibilitet har varit våra ledord sedan starten.

Tjänsten är en del av Adeccos personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar som konsult ute hos FREJA.

Publiceringsdatum
2018-05-09

Om tjänsten
Som medarbetare på Customer Service återkommer du med besked till kunderna, tar beslut i frågor som rör den dagliga produktionen och jobbar med förbättring och utveckling. Teamet består av fyra personer som även har ett nära samarbete med andra avdelningar. Du arbetar i FREJA 's egna affärssystem 6290.

I din roll som Customer Service kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Hantera kunders frågor och dagligen följa upp deras gods.
• Förhandla med partners vid avvikande ledtid.
• Prissätta flöden och tillfälliga uppdrag.
• Identifiera kundkrav och samverka för att hitta den optimala lösningen.

Om dig
Vi söker dig som har ett par års arbetslivserfarenhet från transportbranschen alternativt en avslutad utbildning med inriktning mot ovan. Det är av yttersta vikt att du besitter en förståelse för hur branschen fungerar. Du är kundorienterad, engagerad och strukturerad med en positiv attityd som bidrar till en god stämning på jobbet.
Vidare ser vi att du är noggrann och lätt att samarbeta med samt även stresstålig då tempot periodvis är högt. Meriterande är språkkunskaper i tyska.

Viktigt för tjänsten är:
• Utbildning med inriktning mot transportbranschen eller praktisk arbetslivserfarenhet.
• God datorvana.
• God svenska och engelska i tal och skrift.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Om anställningen
Tjänsten som Customer Service är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Till att börja med är uppdraget på 4 månader. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.
För rätt person finns goda möjligheter att tjänsten övergår till en anställning direkt hos FREJA.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten har start omgående. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Joachim Svenezon via 08 - 100 500

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Customer Service, logistik, transport, Helsingborg, FREJA, Adecco

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Joachim Svenezon

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Kullagatan 29
25112 HELSINGBORG

Kontorsadress
Kullagatan 29

Jobbnummer
4134308

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: