Customer Service Team Leader

Eden Springs Scandinavia AB / Försäljningsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla försäljningsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Eden Springs Scandinavia AB i Malmö, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Du har ett brett ansvarsområde som bland annat innefattar:
• Personalansvar för 12 personer som arbetar nordiskt (Sverige, Danmark, Finland, Norge)
• Etablera och förstärka samarbetet mellan avdelningar i syfte att ge en total kundupplevelse
• På ett effektivt sätt omsätta ledningens beslut och leda, planera och utveckla verksamheten
• Motivera, följa upp och stötta vårt team på kundtjänst
• Fortsätta arbetet med att bygga rutiner och processer för att lyfta servicenivån ytterligare
• Kvalitetssäkra service ut till våra kunder
• Analysera och rapportera servicenivå
• En del av arbetstiden innefattar även att hantera kundärenden

Vårt kundcenter arbetar utifrån konceptet "one-stop-shop" vilket innebär att arbeta med allt från att hantera kunders förfrågningar till merförsäljning och kundekonomi.

Vårt koncernspråk är engelska.

Vi söker dig som har flera års erfarenhet av operativt kundservicearbete. Vi värdesätter tidigare erfarenhet av försäljning samt telefonvana, exempelvis från ett call center. Det är meriterande om du tidigare haft personalansvar samt förstår vikten av ett starkt team med bra sammanhållning och teamkänsla. För att lyckas i rollen som Customer Service Team Leader är du målinriktad, ansvarskännande och strukturerad. Du är stresstålig, flexibel och har förmågan att se situationer ur olika perspektiv.

Du kanske idag är Team Leader för ett mindre kundserviceteam och nu känner dig redo att ta dig an en större utmaning med mer ansvar. Du har ett analytiskt tankesätt och är proaktiv med en positiv och lösningsorienterad inställning. Vidare är du driven och initiativtagande med ett starkt kundfokus. Du trivs med att arbeta över funktionsgränserna och ser dig själv som spindeln i nätet som får allt att fungera.

Det krävs även att du har god förståelse för de skandinaviska språken och talar flytande engelska då du kommer att ha ett nära samarbete med de olika cheferna i de nordiska länderna. Eftersom rollen innebär rapportering och statistik är det ett krav att du har goda kunskaper i Excel.

Eden Water & Coffee Company finns i 18 länder och har över 25 års erfarenhet vilket har gjort Eden till Europas ledande leverantör av kaffe-och vattenlösningar till kontor. Vi är experter på vårt område och är stolta över allt vi gör, framförallt över de personer vi anställer.

Publiceringsdatum
2018-09-05

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-05
Ange följande referens när du ansöker: Customer Service Team Leader

Kontakt
Anna Ivanovski anna.ivanovski@se.edensprings.com

Företag
Eden Springs Scandinavia AB

Adress
Eden Springs Scandinavia AB
Box 8011
20041 Malmö

Kontorsadress
Fosievägen 15

Jobbnummer
4329772

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Eden Springs Scandinavia AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Eden Springs Scandinavia AB: