Customer Service Specialist

Poolia Sverige AB / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Poolia söker för vår kund Cheps räkning en Customer Service Specialist till deras kontor i Stockholm. Som Customer Service Specialist kommer du att ta emot ärenden från små- medel- och stora kunder. Då tjänsten innefattar både nationella och internationella kontakter är god svenska och engelska ett krav för tjänsten.

Du kommer att vara anställd av Poolia och uthyrd som konsult till Chep. Uppdraget är på heltid och med start omgående. Uppdraget är på 6 månader med möjlighet till förlängning.

Publiceringsdatum
2023-02-20

Om tjänsten
Som Customer Service Specialist kommer att ansvara för alla inkommande ärenden som kommer in via både telefon och mail. Ett flertal ärenden kräver lite längre handläggningstid och samarbete med andra avdelningar, så därför består tjänsten till stor del också av administration och problemlösning. Då du kommer att vara placerad på ett mindre kontor kommer viss kontorsadministration även att ingå i tjänsten, exempelvis beställning av kontorsmaterial och fakturahantering.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Kompetent och professionell första kontakt för CHEP-kunder via flera kanaler
• Dokumentation av kundfrågor inom vårt CRM-system (Customer Relationship Management Tool, Salesforce)
• Hantera / lösa kundklagomål och deras dokumentation
• Analys av eventuella frågor relaterade till kunden (interna och externa)
• Analyser av rapporter och data för att hålla kundbasen frisk
• Proaktivt sätt att arbeta för att säkerställa högsta kundnöjdhet
• Kontinuerligt deltagande i kundnöjdhetsrelaterade projekt
• Koordinering av logistik och försörjningskedjan mellan kund- och CHEP supportfunktioner i Madrid, Benelux och Tyskland
• Upprätthålla leverantörshantering (fakturering)
• Stödja kontorsledning

Vem är du?
• 3-5 års arbetslivserfarenhet i kundnära roll
• Erfarenhet av att arbeta med SAP är meriterande
• Erfarenhet av att arbeta med Salesforce är ett plus
• Extremt servicemedveten, du har ett kundorienterat förhållningssätt
• Säker på all form av kommunikation (telefon, skriftlig och möte)
• Måste vara flexibel och kunna arbeta under press
• Diplomatisk och lyhörd när du kommunicerar med människor med en annan mentalitet och kultur
• Bekväm med siffror och data med öga för detaljer.
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Varmt välkommen med din ansökan!

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "67717".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655), http://www.poolia.se

Arbetsplats
Poolia Office Professionals AB

Kontakt
Tove Isaksson
tove.isaksson@poolia.se
072-177 59 30

Jobbnummer
7466635

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Sverige AB: