Customer Service Representative till Chiquita Sverige

Avanzera Bemanning AB / Inköpar- och marknadsjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Storfors, Lekeberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera Bemanning AB i Nacka, Västerås, Haninge, Knivsta, Södertälje eller i hela Sverige

Avanzera Bemanning

Vårt uppdrag:
För Chiquita Sveriges räkning söker vi en Customer Service Representative. Vår kund marknadsför samt distribuerar sina produkter till dagligvaruhandeln i Sverige, Norge och på Island. Tjänsten ska tillsättas omgående och är placerad i Nacka Strand. För rätt person innebär denna tjänst stora utvecklingsmöjligheter.Detta är en rekrytering.

Chiquita är ett globalt företag med huvudkontor i Charlotte, North Carolina och verksamhet på sex kontinenter. Av de totalt 23 000 anställda är de flesta baserade i Centralamerika. Chiquita Sverige AB med det svenska huvudkontoret i Stockholm omsätter ca 500 miljoner SEK och upplever en positiv utveckling på marknaden. Huvudprodukten är premium bananer med hög varumärkeskännedom och företaget är marknadsledande med en 50 procentig andel i Sverige. Chiquita tar ett stort socialt ansvar genom samarbetet med Rainforest Alliance.

Publiceringsdatum
2013-03-13

Dina arbetsuppgifter
Som Customer Service Representative hanterar du det dagliga orderflödet och kommer att ha både interna och externa kontakter, såväl som i Sverige som internationellt. Du kommer att övervaka ordrar, sätta leveransschema samt ställa prognoser för kommande leveranser. I dina arbetsuppgifter ingår även att hantera reklamationer och returer samt besvara frågor gällande leveransstatus, priser och fakturor. Då produkten har en hög omsättningsgrad i butik ställs det stora krav på att du har erfarenhet av att arbeta med logistikflöden samt att du är en van problemlösare. I din roll ingår även ett övergripande ansvar för kontoret samt svara på inkommande samtal.

Bakgrund
Vi söker dig som har minst två års erfarenhet av arbete inom kundservice för snabbrörliga konsumentprodukter, så att du har kännedom om lagerverksamhet, logistik och varuflöden. Du är fortfarande i starten av din karriär och du har viljan och drivet att utvecklas. Vi ser att du har mycket goda kunskaper i Excel och goda kunskaper i svenska och engelska, tal såväl som skrift, är ett krav. Har du en universitets-eller högskoleexamen är det meriterande.

Som person är du service- och säljorienterad. Du har hög arbetsmoral och du har en förmåga att prioritera och strukturera ditt arbete. Du trivs med ett högt arbetstempo utan att tappa detaljerna och du har hög integritet. Detta är en nyckelroll där det är viktigt att du arbetar självständigt och alltid ligger i framkant.

Bemanning med personligt engagemang:
Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på www.avanzera.se eller www.facebook.com/Avanzera

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-04-10
Ange följande referens när du ansöker: 206
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Caroline Mossvall

Företag
Avanzera Bemanning AB

Adress
Avanzera Bemanning AB
Box 853
10137 STOCKHOLM

Jobbnummer
1493207

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avanzera Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera Bemanning AB: