Customer Service Representative

SCA / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
2016-11-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Customer Service Representative" (publicerad 2017-01-02) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SCA i Göteborg, Mölndal, Ale, Lilla Edet, Falkenberg eller i hela Sverige

Svenska Cellulosa AktiebolagetSCA is a leading global hygiene and forest products company. The Group develops and produces sustainable personal care, tissue and forest products. Sales are conducted in about 100 countries under many strong brands, including the leading global brands TENA and Tork, and regional brands, such as Libero, Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo, Vinda and Zewa. As Europe's largest private forest owner, SCA places considerable emphasis on sustainable forest management. The Group has about 44,000 employees. Sales in 2015 amounted to approximately SEK 115bn (EUR 12.3bn). SCA was founded in 1929, has its headquarters in Stockholm, Sweden, and is listed on NASDAQ OMX Stockholm. For more information, visit www.sca.com


Överblick
Nu söker vi två medarbetare till Customer Service inom affärsområdet Away from Home Professional Hygiene, Sverige.
Vi arbetar med det globala varumärket Tork och erbjuder ett komplett utbud av produkter och tjänster för publika hygienutrymmen inom exempelvis industri, restaurang, vård, skola.
Vi kan erbjuda ett utmanande och stimulerande arbete i ett team med kunniga, serviceinriktade och engagerade medarbetare. I din roll som Costumer Service Representative kommer du in i ett spännande och dynamiskt företag, där du kommer att ställas inför spännande och intressanta utvecklingsmöjligheter.
Tjänsterna är föräldravikariat på ca 1 år och är placerade i Göteborg.



Huvudsakliga arbetsuppgifter
Tjänsten innefattar masterdatahantering, estimering, uppföljning, analys och rapportering
Du kommer att arbeta med att supportera säljkår, controller m fl med information och data
Du kommer även att arbeta med vår dagliga hantering av order och leveranser till svenska B2B-kunder
Du kommer på daglig basis ha ett nära samarbete med våra externa och interna kunder i framförallt Sverige och övriga Norden
En viktig del av tjänsten är att förstå kundens behov, bygga förtroendefulla relationer och ge service av hög kvalitet
Du förväntas agera självständigt i arbetet med att analysera, följa upp och förstå avvikelser från mål och driva utvecklingen mot måluppfyllnad

Erfarenheter
Universitets-eller högskoleutbildning med inriktning mot ekonomi alternativt lång erfarenhet från liknande arbetsuppgifter
Erfarenhet av kundservice eller projektkoordinering
Svenska och engelska flytande, i både tal och skrift
Avancerad användare av Excel
Kunskaper i SAP är meriterande



Som person är du självständig, ansvarsfull, drivande och målinriktad
Du har mycket god analytisk förmåga och arbetar problemlösande
Att planera ditt arbete på ett strukturerat och metodiskt sätt med kunden i fokus är självklart för dig
Du har lätt att uttrycka dig i tal och skrift
Du tycker om att arbeta i team och är öppen och tydlig i din kommunikation

Övrig information
Tjänsten är ett föräldravikariat på 12 månader, placering Göteborg.
Vänligen sök tjänsten online.
Om du har frågor kring tjänsten, kontakta Linda Sjödell, Customer Service Manager, på 070-706082.
SCA avböjer vänligt men bestämt säljsamtal från rekryterings- och bemanningsfirmor samt säljare av platsannonser.

Varaktighet, arbetstid
enligt avtal enligt avtal

Publiceringsdatum
2016-11-21

Ersättning


Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Susan Markusian

Företag
SCA

Adress
SCA
Box 846
43149 Mölndal

Kontorsadress
Box 846

Jobbnummer
3172326

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

                   

Prenumerera på jobb från SCA

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SCA: