Customer Service Representative

Life Technologies / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Life Technologies i Stockholm

Customer Service Representative
Beskrivning av arbetsuppgiterna och kompetenskrav och hur du vill kandidater ska ansöka m m

Publiceringsdatum
2011-09-01

Dina arbetsuppgifter
• Ta emot inkommande samtal, fax och mail från nordiska kunder och lägga in dessa order i SAP eller Oracle E1. Två ska jobba från början i E1 samt en ska jobba i SAP samt E1.
• Skriva ut orderbekräftelser och fakturera
• Samarbete med vårt lager i Holland om specialleveranser eller leveranser som behöver "jagas"
• Hantera rabattavtal tillsammans med säljarna inklusive viss säljstatistikanalys
• Lägga in offerter åt säljarna
• Merförsäljning
• Ge kunder websupport.
• Registrera servicereparationer
• Administrativa arbetsuppgifter
Man jobbar i en nordisk kundservicegrupp och täcker upp för sina kollegor vid behov.
Kontoret är bemannat vid de svenska helgdagarna då det är arbetsdag i de andra nordiska länderna. I tjänsterna ingår det också att vara avbytare i växeln vid lunch och raster.
Personprofil:
• Glad och positiv, stor arbetsvilja.
• Serviceorienterad, förmåga att hantera olika typer av kunder på ett smidigt och effektivt sätt.
• Förmåga att arbeta självständigt och att ta tag i arbetsuppgifter samt slutföra dem.
• Förmåga att hantera flera ärenden samtidigt.
• Administrativ förmåga.
• Orädd, vilja och förmåga att arbeta proaktivt gentemot kunder.
• Meriterande om man arbetat med orderhantering/kundtjänst
Du har erfarenhet av liknande arbete gärna från kundtjänst/order eller dyl. Har du arbetat med SAP eller Oracle E1 tidigare är det meriterande. Det viktigaste är att du kan hantera många bollar samtidigt och tycker om att arbeta processorienterat. Personliga egenskaper som värdesätts är servicekänsla, ansvarskännande, stresstålighet och flexibilitet. Vidare ser vi gärna att du är strukturerad.
Språkkunskaper:
• Språkkompetens enligt specifikation (modersmål). Behärskar språket flytande i tal samt skrift.
• God svenska enligt specifikation
• Mycket goda kunskaper engelska. Koncernspråket är engelska.
Datakunskaper:
Goda kunskaper i MS Office-paketet. Det är en fördel om personen har arbetat med SAP eller Oracle E1, dock ej krav.
Utbildningsbakgrund
Gymnasium.
Arbetsplats: Kontor på Lindhagensgatan på Kungsholmen, Stockholm.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Arbetstider 08.00-16.45. Flextidssystem. Övertidsberättigad.

Tillträde
Så snart som möjligt

Ersättning
Fast lön
Etter avtale

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-09-30
Hvordan söke:
Gå til www.lifetechnologies.com , så til "Careers", "Careers Guide", sök på stillinger i Sverige og velg "Customer Service Representative" og fyll inn informasjon. Ta kontakt med Claes Wrangberth (Customer Service Manager, telefon 086194420) om du har noen spörsmål eller du har problemer med å legge inn din söknad online.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
Life Technologies

Adress
Life Technologies
Boks 12650
11292 STOCKHOLM

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 004722062903
E-postadress: cecilie.kvamer@lifetech.com

Jobbnummer
1017911

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Life Technologies

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Life Technologies: