Customer Service Representative

International Färg AB / Kundservicejobb / Göteborg
2020-11-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Customer Service Representative" (publicerad 2021-09-28) ⬅️


Visa alla kundservicejobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos International Färg AB i Göteborg, Varberg, Halmstad, Helsingborg, Landskrona eller i hela Sverige

Är du vår nya Customer Service Representative?
Har du en passion för färg och vill jobba i en internationell arbetsmiljö? Är du lösningsorienterad och sätter alltid kunden främst? Då kanske det är du som är vår nästa Customer Service Representative!

Inom AkzoNobel är vi ca 34 500 engagerade medarbetare som tillsammans skapar förutsättningar för god livskvalitet och en inspirerande vardag. Vi är ett ledande globalt färgföretag som förser företag och konsumenter världen över med såväl färg som ytbehandling. Idag är vi verksamma i över 150 länder och vårt huvudkontor ligger i Amsterdam, Nederländerna. Våra innovativa produkter bär på en stolt historia och är skapade för att göra livet enklare för människor i en snabbt föränderlig värld. Bland våra välkända varumärken finns bl.a. Interpon, Nordsjö, Cuprinol och International. Vi rankas återkommande som ledande inom hållbarhet i vår bransch och drivs av att bidra till välmående städer och levande samhällen genom att skapa en färgstark och trygg värld där livet blir bättre genom det vi gör.

Vad kommer du att göra?
I rollen som Customer Service Representative för Powder Coatings kommer du arbeta mot våra finska kunder och säkerställa bästa service för dem. Du kommer ha nära en kontakt med sälj och några av dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara följande:
• Kundsupport via mail och telefon
• Orderhantering: Fungera som en nyckelroll i orderhantering där du ansvarar för hela kedjan, allt från mottagande av en order till införandet av ordern i vårt ordersystem till leverans av denna
• Hantera returer
• Fakturaprocess: vara behjälplig vid fakturafrågor, förhindra felaktig fakturor och krediter/debiteringar
• Vara en aktiv del i förändrings- och förbättringsarbete
Tjänsten är tillsvidare på heltid med start omgående. Du kommer vara placerad på vår site i Angered och rapportera till Martin Elm, Customer Service and Sales Excellence Manager.

Vem är du?
Som person trivs du i en supporterande roll där du agerar som första kontakt och därmed är kunden behjälplig med diverse frågor för att kunna lösa deras problem. Du är en social och serviceminded människokännare som alltid sätter kunden i fokus. Vi tror också att du är lösningsorienterad, tålmodig och har förmågan att prioritera bland dina arbetsuppgifter. Du har en flexibel inställning till ditt arbete och trivs med att arbeta i team.

För att du ska bli riktigt framgångsrik i rollen som Customer Service Representative ser vi att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Då du kommer jobba mot våra finska kunder krävs det att du är flytande i tal och skrift i det finska språket. Du behöver även känna dig trygg i svenska och engelska i tal och skrift. Det är meriterande om du har kunskaper i SAP då vi idag arbetar i det utöver bland annat MS Office.

Vad erbjuder AkzoNobel?
Hos oss på AkzoNobel möts du av en varm och välkomnande atmosfär, där vi tillsammans arbetar för att ständigt nå målet att vara världsledande inom färg- och ytbehandlingar. Med fokus på mångfald och innovation arbetar vi aktivt med våra medarbetare för att du ska trivas och utvecklas kontinuerligt. Detta ligger även till grund för att vi är utnämnda till ett av Sveriges Karriärföretag 2020. Vi erbjuder dig en internationell arbetsmiljö där du får ta dig an givande och utmanande projekt som vidgar dina sinnen och utmanar din företagsamhet. Du kommer att arbeta med kompetenta och likasinnade kollegor som delar din inställning och entusiasm. Välkommen till oss!

Din ansökan
Vi välkomnar människor från alla olika bakgrund som ser hållbarhet, säkerhet och integritet som viktiga principer. Om du har en passion för färg, ta då steget och lämna in din ansökan redan idag för din chans att få jobba tillsammans med oss!
Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via email.

För ytterligare information om tjänsten, vänligen kontakta Martin Elm, Customer Service and Sales Excellence Manager, +46 761 37 75 70

För mer information om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Johanna Ekdahl, Talent Acquisition Partner, +46 708 35 65 22

Publiceringsdatum
2020-11-02

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-11-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
International Färg AB
HOLMEDALEN 3
42422 GUNNILSE

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
International Färg AB (org.nr 556494-9666)
Holmedalen 3 (visa karta)
424 22  GUNNILSE

Arbetsplats
International Färg Aktiebolag

Jobbnummer
5425261

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från International Färg AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos International Färg AB: