Customer Service medarbetare

IN tIME Express AB / Butikssäljarjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos IN tIME Express AB i Helsingborg

Brinner du för att hitta lösningar och göra allt du kan för att göra kunden nöjd? Då kommer du passa bra in hos oss. En av våra medarbetare är på väg mot nya utmaningar och vi söker därför en ny medarbetar inom Customer Service till vårt kontor i Helsingborg. Intime Express är en av de marknadsledande aktörerna i Europa på expresstransporter. Med över 20 depåer runt om i Europa och 600 anställda, servar vi våra kunder med specifika logistiklösningar. Med en depå i Helsingborg och ett team som brinner för kundservice och trafikplanering, servar vi den nordiska marknaden med kundspecifika expresstransporter. Se mer information på www.intime.de. Om tjänsten I den här tjänsten kommer du bland annat arbeta med att: Ta emot förfrågningar via telefon och e-mail och ge support till våra kunderGöra offerter, viss prissättning samt följa upp sändningar och deadlinesLägga in och koordinera kundorder i vårt affärssystem samt följa upp dem genom hela logistikflödetKoordinera avvikelser i transporter och bearbeta eventuella reklamationer På Intime får du möjlighet att arbeta med hela logistikkedjan från att en förfrågan är mottagen till att leveransen är slutförd och har därmed stora möjligheter att påverka och göra våra kunder nöjda. Du kommer vara spindeln i nätet och ha många kontakter både internt och externt. Din profil Du har lägst en gymnasieexamen i ett för tjänsten relevant område. En eftergymnasial utbildning är meriterande. Du har några års tidigare erfarenhet av kundservice och/eller logistik i en internationell miljö. Du har goda kunskaper i MS Office och har arbetat i någon sorts affärssystem tidigare. Då vi är ett internationellt företag är flytande engelska i tal och skrift ett krav. Kunskaper i tyska samt övriga nordiska språk är meriterande. Som person är du strukturerad, effektiv och noggrann samtidigt som du kan hålla många bollar i luften samtidigt. Du har en öppen, social och nyfiken personlighet och kommer väl överens med andra. Vi ser också att du är service-minded, driven och lösningsorienterad. Du är positiv och ser hellre utmaningar än hinder. Det är också viktigt att du trivs i en miljö med högt driv där en dag inte är lik den andra. Placering & start Tjänsten är placerad på vårt kontor på Karbingatan i Helsingborg. Tjänsten tillsätts enligt överenskommelse, dock helst omgående. Kontakt Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Platschef Mattias Andersson på tel. 0703-50 08 18 eller via e-mail: andersson@intime.de. Ansökan Vi tillämpar löpande urvalsprocess och ber dig därför att skicka din ansökan snarast till andersson@intime.de. Vi ser fram emot din ansökan!

Publiceringsdatum
2019-06-04

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-07-04

Företag
In Time Express AB

Kontorsadress
Karbingatan 16

Jobbnummer
4824162

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från IN tIME Express AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos IN tIME Express AB: