Customer service med erfarenhet ifrån tankcointainer
SW GBG / Speditörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla speditörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SW GBG i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Härryda eller i
hela Sverige SW är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för tjänstemän. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi, bank & finans, administration, försäljning, kundservice, IT och Teknik, med placering i Göteborg, Stockholm och Malmö. Vår affärsidé är att tillgodose företagens behov av flexibel arbetskraft och samtidigt vara en naturlig partner vid rekryteringar.
Läs mer på
www.sw.se och gilla oss på Facebook!
Har du erfarenhet av att arbeta inom customer service och tidigare vana av tankcontainrar? Är du redo för din nästa utmaning på ett intressant bolag där du har stora möjligheter att påverka? Vi på SW har i så fall tjänsten för dig!
Publiceringsdatum2015-03-17Dina arbetsuppgifterTill kund söker vi flera personer till en tjänst som customer service. I rollen kommer du att arbeta i ett sammansvetsat team där dina huvudsakliga uppgifter är att ge företagets kunder en god service. Du kommer att arbeta i den operativa verksamheten och ansvara för flera av företagets nyckelkunder. I din tjänst innefattas arbetsuppgifter så som att planera transporter och säkerställa kundens transportbehov samt handlägga bokningar. Företaget arbetar med både export och import där du kommer att hantera samtliga frågor som uppkommer ifrån dina kunder samt övervaka dagliga prognoser och ha kontakt med agenter. Du kommer att arbeta med att utveckla dina kundrelationerna och ha en ständig strävan och ambition till nya affärer och möjligheter till att växa. Vidare ingår administrationen kring arbetet, såsom dokumentation, rapporter och fakturering.
Lämplig bakgrund
Har du några års arbetslivserfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter och av arbete på containerterminal, inom tank, kommer du känna dig trygg i din nya roll. Eftergymnasial utbildning inom logistik eller motsvarande och erfarenhet ifrån en roll med relationsskapande kundkontakt ger dig goda förutsättningar i din nya roll. Du har förutom svenskan mycket goda kunskaper i engelska i både tal och skrift.
Som person trivs du med många kontaktytor och att dagligen kommunicera med olika typer av människor där din serviceförmåga kommer väl till användning. Du har en initiativförmåga och är ambitiös och driven. Du trivs i en miljö där dina idéer har betydelse och där du får möjlighet att ta mycket eget ansvar och vara med och påverka.
Viktig information
Ovanstående är en rekrytering med anställning hos kunden. Anställningen är med start omgående. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Frida Johansson, 031-333 54 81.
Arbetstider och omfattning8-16:30 Löpande
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-04-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFrida Johansson +46 31-333 54 81
FöretagSW GBG
AdressSW GBG
Kungsgatan 48A
41115 GÖTEBORG
KontorsadressKungsgatan 48A, Kungspassagen
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2208657
Observera att sista ansökningsdag har passerat.