Customer Service Manager till Partykungen

Partyking AB / Ekonomichefsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Partyking AB i Gävle

Partyking AB, avdelning Kundtjänst

Nu söker Partykungen en ledare för kundtjänstavdelningen. Tror du att du har vad som krävs och vill bidra med engagemang, arbetsglädje och kundservice i fokus?

På Partykungen strävar vi efter 100% nöjda kunder och vår Kundtjänst hjälper kunden före, under och efter köpet. Du samordnar uppgifter och leder teamet mot en enastående kundupplevelse.
Som Customer service Manager är du direkt ansvarig för ditt teams prestation och den operativa driften. Du har personalansvar och är lönesättande chef för en grupp på 5-10 personer. Uppdraget kräver engagemang och kunskap om personalplanering, rekryteringsprocess, förståelse för vikten av ett aktivt ledarskap med daglig uppföljning och feedback. I ditt uppdrag förekommer även kontakt med leverantörer. Du är bekväm i din roll och ser sambandet mellan en utmärkt drift, nöjda medarbetare, kunden i centrum och försäljning.

Partykungen säljer allt till festen och en roligare vardag via e-handel. Vi är marknadsledande i norden och har haft en mycket stark försäljningsutveckling. Här finns möjligheter att växa i takt med företagets utveckling och din prestation påverkar företagets framgång kort och långsiktigt. Arbetet är varierande och den ena dagen är inte den andra lik.

Vi kan erbjuda en trivsam arbetsmiljö, fantastiska arbetskamrater, flexavtal, friskvårdsavtal och en organisation som är snabb, effektiv och handlingskraftig.
Intervjuer sker löpande och vi vill därför att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.

Dagliga uppgifter inkluderar:
Har kontakt med privat- och företagskunder via telefon, chatt, mail och sociala medier.
Problemlösning vid saldofel, försvunna paket, försenade order, reklamationer etc.
Självständigt arbete med de administrativa uppgifterna:
Returer
Uppföljning Facebook och andra sociala medier
Försenade ordrar och leverantörskontakt
Saldofel
Fakturor
Utländska ärenden, i dagsläget Norge/Danmark/Finland
Skapa offerter vid större ordrar.
Ta emot och hanterar feedback.
Utbildning/upplärning av ny och befintlig personal

Löpande arbete inkluderar:
Ledning av rekryteringsarbetet från annons till introduktion
Planering och genomförande av medarbetarsamtal och lönesamtal
Lönesättande chef för arbetsgruppen
Ansvar för att bemanna kundtjänstavdelningen och planera effektiva scheman.
Ansvar för upplärning av ny personal och vidareutbildning av befintlig personal
Samordning av ideér och förbättringsförslag
Utvecklings- och effektiviseringsarbete på den egna avdelningen
Samordning av möten och kommunikation mellan avdelningar och inom avdelningen.

Publiceringsdatum
2019-03-21

Kvalifikationer
Flytande svensk- och engelska kunskaper i tal och skrift
Lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, gärna med en personlig känsla för våra kunder
Du tycker om att lära dig nya saker och tar gärna egna initiativ för att lösa problem
En fingertoppskänsla för kundens behov och tvekar inte att ge rådgivning eller rekommendationer
Du gör ditt yttersta för att vända en missnöjd kund till en lojal kund
Kunskaper i personalplanering och personalarbete.
Kunskaper/erfarenhet i ledarskap och hur man skapar effektiva och långsiktiga team
Förstår vikten av att vara ett föredöme och ödmjuk inför andras förutsättningar.
Erfarenhet av förbättringsarbete
Kunskaper/erfarenheter i försäljningsdrivande arbete

Meriterande
Tidigare erfarenhet eller kunskap i något eller några nordiska språk (norska, danska, finska)
Du har dokumenterad erfarenhet av kundservice eller liknande yrken
Du har erfarenhet från att leda ett team eller avdelning
Dokumenterade utbildningar eller arbetslivserfarenheter relevanta till uppdraget
Erfarenhet av förhandlingar
Erfarenhet av ekonomisk uppföljning och planering
Kunskaper/erfarenheter av e-handel eller liknande bransch

Övrig information
Rekryteringen sker löpande
Kollektivavtal med Unionen
Flextidsavtal
Individuell lön
Startdatum enligt ö.k

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-07
Ange följande referens när du ansöker: Customer Service Manager

Företag
Partyking AB

Kontorsadress
Ersbogatan 16

Jobbnummer
4683874

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Partyking AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partyking AB: