Customer Service Manager till Hövding i Malmö - TNG Group AB - Ekonomichefsjobb i Malmö
Customer Service Manager till Hövding i Malmö
TNG Group AB / Ekonomichefsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla ekonomichefsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Vellinge
Visa alla jobb hos TNG Group AB i Malmö

Customer Service Manager, långt konsultuppdrag hos vår spännande kund Hövding i Malmö

Är du konsulten vi letar efter med erfarenhet inom Customer Service som har ett starkt sinne för struktur och kontinuerlig processutveckling?I rollen som Customer Service Manager så ansvarar du för den operativa delen av Hövdings Customer Service.Du har personalansvar för 5 medarbetare och arbetar kontinuerligt med förslag om löpande förbättringar och processer i nära samarbete med Global Sales Director.Varmt välkommen med din ansökan!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Här erbjuder vi dig ett längre konsultuppdrag i en mycket spännande kontext.

Hövding är världens första airbag för cyklister. Genom avancerade sensorer och en unik algoritm känner Hövding av cyklistens rörelsemönster och reagerar med att lösa ut en airbag på 0,1 sekund i händelse av en olycka. Airbagen täcker ditt huvud och fixerar nacken för att ge dig det bästa skyddet på marknaden, upp till 8 gånger bättre än en traditionell hjälm.

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du är anställd av oss på TNG och uthyrd till Hövding. Uppdraget förväntas starta 1 juni och pågå till sept 2020. För oss på TNG är det oerhört viktigt att du som konsult trivs och känner dig trygg i din anställning. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal. Det innebär att du som konsult omfattas av kollektivavtalets villkor för exempelvis lön, försäkringar, tjänstepension och semester.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

* Teamansvar vilket inkluderar coachning-, och medarbetarsamtal samt att driva PRP för kundservices medarbetare.
* Kontinuerligt utveckla och förbättra de dagliga rutinerna och processerna för Customer och Sales Support
* Samordna ärenden från olika kanaler som web, återförsäljare, distributörer, i förhållande till orderhantering, lagerhållning och reklamationshantering.
* Input till Operations angående försäljningsforecast för produktionsplanering.
* Samordna Customer Service vid frågor kring användning, returer och byten från distributörer och återförsäljare.
* Planera och strukturera logistikflöden kopplade till leverans och reklamationsärenden.
* Kommunicera behov från kunder till marknad- samt produktchef.

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Uppdraget är placerat i Malmö och du rapporterar till Global Sales Director.

VEM ÄR DU?

Du har mycket god erfarenhet av arbete inom kundtjänst/support och ett par års dokumenterad erfarenhet av en ledande position med personalansvar.
Rollen kräver även att du är van att använda ERP och CRM system som verktyg i ditt arbete.

Som person har du ett gott affärssinne med förmågan att få ihop kundupplevelsen och lönsamheten. Du arbetar målmedvetet och tar ansvar för att driva förbättrings- och effektivitetsarbete i syfte att utveckla teamet. För att bli framgångsrik i rollen så ser vi även att du är trygg och lyhörd i ditt ledarskap, inspirerar och motiverar dina medarbetare likväl som att du har en god förmåga att kommunicera och skapa starka relationer med övriga funktioner inom bolaget. Du är trygg med att använda svenska likväl som engelska språket i arbetet.

Viktigt för tjänsten är:

* Flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom kundtjänst/support
* Erfarenhet av ledarskap
* Kunna driva utveckling- och effektivitetsarbete utifrån ett lönsamhets- och kundperspektiv

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

INTRESSERAD?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos vår kund. Vi sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänligen sök via vårt ansökningsformulär då vi inte tar emot ansökningar via email. Du söker enkelt med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan live via hemsidan. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Publiceringsdatum
2019-03-28

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lovisa Wang-Larsen 0708-888 411

Företag
TNG Group AB

Adress
TNG Group AB
Malmöhusvägen 1
21118 Malmö

Kontorsadress
Malmöhusvägen 1

Jobbnummer
4695899

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos TNG Group AB: