Customer Service Manager till Hemnet

Cronwik Consulting AB / Kundservicejobb / Stockholm
2019-11-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Customer Service Manager till Hemnet" (publicerad 2020-01-12) ⬅️


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Cronwik Consulting AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Järfälla eller i hela Sverige

Vill du jobba med att driva och utveckla kundserviceorganisationen hos Sveriges största bostadsportal? Nu letar vi, på uppdrag av Hemnet, efter en Kundservicechef som ska leda och driva arbetet med att skapa ännu nöjdare kunder, effektivisera och förbättra de arbetssätt och processer som omger kundservicearbetet. Varje år hjälper Hemnets kundserviceavdelning tusentals mäklare, bostadsutvecklare, bostadssäljare och köpare över hela landet med ärenden som rör Hemnets tjänst.

Rollen innebär:

Personalansvar för två personer.

Ytterst ansvarig för relationen och samarbetet med Hemnets outsourcingpartner.

Ansvar för att ta fram den strategiska riktningen för Hemnets kundservice framåt, samt implementering.

Ett helhetsansvar för en fungerande och effektiv supportprocess från första kontakt till löst problem.

Att skapa en affärsdriven kundservice vad gäller organisation, engagemang samt kommunikation och samarbete mellan Hemnets olika avdelningar.

Att säkerställa nöjda kunder och att de har en effektiv och högkvalitativ kundservice utåt men också är en viktig kanal internt för att utveckla verksamheten.

Att identifiera och driva igenom löpande förbättringsprojekt med målet att skapa en effektivare kundservice och en ännu bättre kundupplevelse.

Publiceringsdatum
2019-11-05

Kvalifikationer
Vi letar efter dig med tidigare erfarenhet från liknande roller. Du tänker strategiskt, tycker om att jobba affärsdrivet och resultatinriktat mot högt uppsatta mål. Du har lätt för att se och hitta olika förbättringsområden och du motiveras av att driva igenom dessa hela vägen. Du är en tydlig ledare och en god kommunikatör som kan entusiasmera dina medarbetare och skapa rätt förutsättningar för en kundfokuserad kultur.

Rollen är en heltidstjänst som utgår ifrån Stockholms innerstad men kräver löpande resor till Borlänge (1-2 gr /månad). Rollen rapporterar till Chief Communication Officer och Kundserviceavdelningen ingår i ett bredare team bestående av Kommunikation och marknad samt HR & Talent och Office Management. Detta är en direktrekrytering där man blir anställd av Hemnet.

Om Cronwik Consulting

CronWik startades 2014 av personer som själva har arbetat inom kundservice och operativa serviceorganisationer i sammanlagt mer än 25 års tid. Vi har innehaft roller i både stora börsnoterade bolag samt mindre tillväxtbolag och har under åren rekryterat mer än 400 personer. Detta har gjort att vi samlat på oss många erfarenheter om vilka typer av kandidater som presterar bäst i olika kundservice- och säljmiljöer. Vi har idag konsulter uthyrda till flertal olika uppdrag och våra konsulter trivs bra med oss. Vi ger dig förutom en bra fast månadslön och generösa försäkringar en dedikerad konsultchef. Läs mer på www.cronwik.se (http://www.cronwik.se/)

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-12-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Cronwik Consulting AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Cronwik Consulting AB (org.nr 556980-4221), http://www.cronwik.se

Arbetsplats
Cronwik Rekrytering och Bemanning

Jobbnummer
4941983

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Cronwik Consulting AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Cronwik Consulting AB: