Customer Service Manager till Elcykelpunkten

Elcykelpunkten Stockholm AB / Chefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Elcykelpunkten Stockholm AB i Stockholm, Göteborg eller i hela Sverige

Elcykelpunkten är marknadsledande inom elcyklar och Sveriges största elcykelbutik på nätet med fem fysiska butiker. Vi är i en stark tillväxtfas och har idag ca 30 anställda och vill ge förstklassig service och support till våra kunder.


Publiceringsdatum
2022-06-22

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Customer Service Manager kommer du arbeta operativt med kundservice i kombination med att du leder och coachar ett team på ca 10 personer (beroende på årstid) Du kommer ansvara för att säkerställa kundnöjdhet, försäljning och effektivitet i det dagliga arbetet. Som Customer Service Manager har du en bred roll och du kan förväntas att hjälpa till där det behövs. En del av dina arbetsuppgifter kommer vara följande:
Leda och coacha kundserviceteamet
Schemaläggning
Personalansvar inkl. medarbetarsamtal, utvecklingssamtal etc.
Kundservice via telefon, mail och chatt
Utveckling av kundservice tillsammans med E-handelschefen
Stötta kunder i produktfrågor och merförsäljning

Tjänsten är på heltid, måndag-fredag med placering i Sthlm 01 vid Gullmarsplan/Hammarby sjöstad.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst 3 års erfarenhet av kundservicearbete och gärna i snabbrörliga organisationer. Du är van vid att leda och coacha medarbetare/team till framgångsrika resultat och det är en självklarhet för dig att ge service i världsklass.
Du har goda kunskaper i Office-paketet och du talar svenska och engelska obehindrat. Har du dessutom erfarenhet av Zendesk är det meriterande, men inget krav.

Personliga förmågor
Som person är du kommunikativ, servicemedveten och affärsmässig. Du har ett konsekvent bemötande och du har en naturlig fallenhet för ledarskap och att skapa teamkänsla.

Elcykelpunkten erbjuder
Utöver de klassiska personalförmånerna som friskvårdsbidrag, pensionsavsättning, semesterveckor etc. så får du vara med på en spännande expansionsresa där din roll som Customer Service Manager är av stor vikt. Vi erbjuder en kultur med högt i tak och där kunskapsdelning är viktig för fortsatt fin tillväxt.
Gillar du dessutom pingis? Då utlovas även pingismatcher i gott sällskap om å önskas som vi har på vårt kontor som är helt nybyggt.

Vill du bli en av oss?
Vill du vara med på vår spännande expansionsresa? Skicka in ditt CV omgående, intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
I denna rekrytering samarbetar Elcykelpunkten med We:Source. Önskas mer information om tjänsten, välkommen att kontakta rekryteringskonsult Margareta Meek 076-051 27 20.

Kontakt
Margareta Meek
076-051 27 20
margareta.meek@we-source.se

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-08-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Elcykelpunkten Stockholm AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Elcykelpunkten Stockholm AB (org.nr 559131-9966)

Jobbnummer
6766583

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Elcykelpunkten Stockholm AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Elcykelpunkten Stockholm AB: