Customer Service Manager / Kundtjänstchef till Timik
Bravura Sverige AB / Chefsjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Publiceringsdatum2023-05-17Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Timik Group.
Om företagetTimik Group är ett nordiskt hälso- och sjukvårdsföretag med fokus på medicinsk utrustning för diagnostisering, behandling och övervakning av akuta och kroniska sjukdomstillstånd. De har omfattande erfarenhet när det gäller att ta fram innovativ och tillförlitlig medicinsk teknologi samt distribuera och sälja denna till kunder i den nordiska regionen. De erbjuder klassledande lösningar inom vad som finns tillgängligt inom livsvetenskap och medicinsk teknologi och strävar efter att ge alla behövande det ljusaste hopp om att kunna leva ett så bra liv som möjligt.
Timik Group har specialiserat sig på att tillgängliggöra det allra senaste inom medicinsk teknologi inom deras fokusområden och till ett överkomligt pris för människor vars vardag påverkas av dessa villkor. De har huvudkontor i Sverige och kontor och serviceavdelningar i Norge, Finland och Danmark. Timik Group och alla dotterbolag är ISO9001:2015 certifierade.
Deras vision är att bli Nordens ledande medtech-distributör och föredragna partner inom deras utvalda fokusområden.
Dina arbetsuppgifterI rollen som kundtjänstchef är ditt huvudsakliga ansvar att Timiks kundtjänst uppnår, upprätthåller och eftersträvar högst möjliga kundnöjdhet från affärssignering till eftermarknad. Rollen är ny på Timik vilket betyder att du ansvarar för upprättandet av kundtjänsten. Detta inkluderar bland annat införande av CRM-system, sätta relevanta KPI:er och mätetal som samtalstider, driva strategiskt långsiktiga utvecklingsprojekt och utveckling av interna processer. Idag arbetar ett nordiskt team med kundtjänstfrågor och består av fyra medarbetare utspritt i Norden men förväntas växa under 2023.
I rollen ingår personalansvar för medarbetarna inklusive schemaläggning och planering. Du har ett operationellt ansvar för att säkerställa efterlevnad av riktlinjer, övervaka flöden och processer för att säkerställa att de fungerar. Du identifierar utvecklingsområden och förbättringsmöjligheter samt är med och driver olika projekt relaterat till området. Som chef är du en viktig ledare som driver ditt team mot gemensamma mål och ger stöd till anställda vid utmaningar.
• Leda, stötta och coacha medarbetarna
• Ansvarar för hela kundtjänstprocessen från "order to invoice"
• Arbeta med ständiga förbättringar samt utveckla och uppdatera interna processer
• Definiera, implementera och följa upp KPI:er för att förbättra effektivitet och kundnöjdhet
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Erfarenhet från en liknande roll som kundtjänstchef med personalansvar
• Erfarenhet av att driva förändrings- och/eller implementeringsprojekt
• Avslutad eftergymnasial utbildning
• Obehindrad i svenska och engelska, tal och skrift, meriterande med kunskap i andra nordiska språk
• Mycket goda kunskaper i Office 365-paketet, framför allt Excel
• Mycket goda generella IT- och systemkunskaper
Det gemensamma målet för teamet är att leverera en högkvalitativ och professionell service. Teamets strävan är att tillhandahålla varje kund med en världsklasservice, som inkluderar en positiv attityd, god kompetens och kunskap.
För att lyckas i rollen som kundtjänstchef hos Timik tar du som person stort ägandeskap och ansvar för dina arbetsuppgifter där du alltid ser till att utförandet blir bra. Genom ditt ansvarstagande för du en god gedigen struktur i ditt arbete men räds samtidigt inte att rutiner och processer inte finns på plats. Du har en handlingskraftig och företagsammande personlighet som tar tag i saker direkt när de sker utan att skjuta på dem. Vidare drivs du av att leda och motivera andra där ni tillsammans i teamet arbetar mot gemensamma mål. För dig är det en självklarhet att stå upp för dina medarbetare och alltid sätta dem och företagets bästa i första rummet. Slutligen ser vi att du trivs i en organisation där samarbete är A och O för att lyckas på alla plan.
Övrig information:
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Sollentuna, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Ansvarig rekryterare Bravura: Victor Rundberg,
victor.rundberg@bravura.seFunderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt,
info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Ersättning Enligt överenskommelse.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-06-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)
Arbetsplats Bravura
Kontakt Victor Rundberg
victor.rundberg@bravura.se 08-40024050 Jobbnummer 7790982
Observera att sista ansökningsdag har passerat.