Customer Service Manager
Flokk AB / Chefsjobb / Nässjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Nässjö,
Eksjö,
Aneby,
Sävsjö,
Jönköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Flokk AB i Nässjö Vi söker en engagerad kundservicechef till Flokk i Nässjö.
I Nässjö tillverkar vi bland annat RH-stolen som är en av Sveriges mest köpta kontorsstolar. Här finns ca.150 anställda i produktionen och på kontoret.
Kundservice i Nässjö binder samman sälj och produktion. Vi har ansvar för orderprocessen för all produktion i Nässjö. Kunderna finns i hela världen, fokus på Skandinavien, Tyskland, Benelux, Schweiz, UK, Frankrike. Medarbetarna registrerar kundorder från hela världen direkt in i fabriken och arbetet sker företrädesvis på mejl och via telefon på olika språk. Även orderplanläggning och produktionsplanering för vår fabrik i Nässjö ligger inom ramen för kundservice verksamhet i Nässjö.
Arbetet innebär att vi jobbar nära flera avdelningar, såsom sälj, inköp, logistik och produktion. Vi arbetar med globala processer vilket också gör att vi samarbetar tätt med Flokks olika fabriker i norra Europa: norska Röros, polska Turek och engelska Mirfield.
Hos kundservice ingår även ansvar för receptionen i Nässjö med besök och vissa administrativa uppgifter.
Du rapporterar till Vice President Customer Service & Outbound Logistics som är placerad vid vår produktionsenhet i Röros i Norge.
Huvdsakliga arbetsuppgifter
Som chef för kundservice kommer du att leda ett tiotal medarbetare. Ditt huvudsakliga fokus ligger på att leda verksamheten, både teamet i Nässjö och att tillse att verksamheten når utsatta mål.
Ditt fokus kommer främst ligga på:
Säkerställa att Flokk når säljmål inom kvalitet, flexibilitet och kundfokus.
Arbeta tillsammans med Flokks olika produktionsenheter för att uppnå målen för ett gemensamt tillvägagångssätt för att betjäna kunden över alla varumärken relaterade till orderprocessen.
Att uppfylla kundkrav och använda tillgänglig produktionskapacitet genom effektiv och smart hantering av orderprocessen. Ni samarbetar med många avdelningar internt men är också en kravställare utifrån kundens behov.
Genomför tydliga riktlinjer för processer och förväntat beteende vid hantering av kunder, internt och externt.
Ha kontakt med våra säljteam och återförsäljare för att kunna genomföra orderprocessen med hög kvalitet och effektivt informationsflöde.
Driva ett ständigt förbättringsarbete inom Customer Service, i samarbete med CS globalt.
Leda och coacha teamet av kundtjänstmedarbetare. Arbetet innebär att kontinuerligt och med små steg utveckla ett väl fungerande team och hur dessa ska jobba i bolaget.
Sammanställa och analysera statistik och nyckeltal för att besluta om nivån på kundservice som din organisation tillhandahåller.
Budgetansvar som utgår från en förståelse för hur denna relaterar till företagets lönsamhet.
Publiceringsdatum2024-04-29KvalifikationerMinst 3 års eftergymnasiala studier inom relevant ämnesområde. Alternativt har du en lång erfarenhet inom liknande arbetsfält, allra helst inom ett industriföretag.
Flytande på engelska, både i tal och skrift
Flytande på svenska eller annat skandinaviskt språk, både i tal och skrift
Du är en kunnig användare av IT och sätter dig lätt in i hur det är att arbeta i olika system.
Den ideala kandidaten har minst 5 års ledarskap från att ha lett en kundnära organisation. Alternativt har du mycket god kännedom om kundserviceprocesser och har testat ditt ledarskap inom ramen för detta.
Dina egenskaper
Du gillar att leda människor och du trivs att leda ett team med olika erfarenheter och personligheter.
Du förstår vikten av att arbeta i och utveckla ett team, samtidigt som du kan hantera varje anställd och dennes förutsättningar. Du är en prestigelös ledare som förstår att använda ditt team för att skapa framgång. När kundservice står mitt emellan olika intressenter står du stark med förnuft, ordning och reda och leder teamet framåt.
Du är kommunikativ och har en god struktur i ditt ledarskap. Du är van att leda i en föränderlig värld och hur du kan tydliggöra detta till dagliga uppgifter för ditt team.
Du har en hög servicenivå som du har erhållit genom att arbeta kundnära och du har god förståelse för hur kundtjänst hänger ihop med både försäljning och produktion.
En god multikulturell förståelse och öppenhet för att arbeta med mångfald i ditt ledarskap.
Du är en trygg ledare som värderar lagarbete, vilket också syns även i ditt ledarskap. Det gör att teamet gillar att komma till jobbet, trots att vissa dagar kan innehålla mycket rutin.
Vi fäster stor vikt vid kandidatens personliga egenskaper.
Detta kan Flokk erbjuda dig:
Ett spännande jobb i ett internationellt, växande företag med fokus på hållbarhet
En genuin möjlighet att påverka och vara med och bidra till Flokk 's framgång
Dedikerade och kompetenta kollegor i en aktiv arbetsmiljö
Personliga och professionella utvecklingsmöjligheter
Vi hoppas att du tycker denna tjänst verkar intressant och att du därför vill bli en del av "Flokkfamiljen" och tillsammans med oss uppfylla vår vision - "Inspire great work"
Vi arbetar löpande med intervjuer och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så tveka inte att söka tjänsten redan idag!
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-05-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Flokk AB (org.nr 556411-5672),
https://www.flokk.com/en/sweden Vallgatan 1 (
visa karta)
571 23 NÄSSJÖ
Arbetsplats Flokk AB
Jobbnummer 8647224
Observera att sista ansökningsdag har passerat.