Customer Service Manager

Exova Materials Technology AB / Ekonomichefsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Exova Materials Technology AB i Linköping, Nyköping, Karlskoga eller i hela Sverige

Exova Materials Technology AB erbjuder oberoende ackrediterad provning, utredning och utbildning inom material- och processteknik. Vi har djup teknisk expertis inom våra verksamhetsområden som består av bl.a. metalliska material, polymera material, driv- och smörjmedel samt oförstörande provning. Våra kunder finns inom flera segment såsom flyg-, försvarsindustri, petrokemi samt inom energi och transport sektorn. Vi är 120 anställda och finns i Linköping, Nyköping och Karlskoga. Över 30 års erfarenhet har gjort Exova till ett välrenommerat företag och vi söker ständigt nya vägar för att överträffa våra kunders behov och förväntningar.

Beskrivning av arbetsuppgifter:
Vår nya Customer Service-funktion behöver växa ytterligare därför söker vi dig som vill ansvara för våra projekt inom kundsegmentet Industry samt vår Utbildningsverksamhet. Vi erbjuder Som Customer Service Manager arbetar du med projektledning av både små och stora leveransprojekt inom ditt kundsegment. Du kommer att arbeta nära några av våra stora industriföretag i regionen men även med små och medelstora företag från hela landet. I nuläget är verksamheten under uppbyggnad vilket innebär att du kommer att vara med och utveckla processer och arbetssätt från grunden och därmed vara delaktig i att bygga upp framgångsfaktorerna för funktionen. Uppdraget I din uppgift ingår att från order till avslut samt uppföljning av projekten gentemot kund, i nära kommunikation, arbeta med samordning, resursplanering, leveranstid, teknisk kvalitet samt fakturering. Ditt huvudansvar i projekten från våra kunder kommer att vara: . Order in och kontroll på affären . Planera uppsättning av projekten i våra affärssystem Evrytime och Jeeves . Uppstart av projekten i linjen och i nära samarbete med våra tekniska experter . Uppföljning av pågående projekt map resultat (finansiellt och tekniskt) och tidplan (leverans enligt löfte) . Slutleverans, säkerställa att granskning av rapport/resultat har skett . Fakturering och avslut av projekt i affärssystemet Jeeves. . Uppföljning av kundnöjdhet samt fånga upp och supporta merförsäljning Och i utbildningsprojekten ska du även: . Planera och ansvara för de praktiska arrangemangen under utbildningsdagarna . Koordinera framtagning av kursmaterial.

Beskrivning av kvalifikationer:
Din bakgrund Du har eftergymnasial utbildning inom teknik alternativt ekonomi eller motsvarande kompetens/erfarenhet. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet som projektledare inom Industrisektorn. Erfarenhet av arbete i affärssystem är starkt meriterande. Som person är du drivande, metodisk, tillförlitlig och förbättringsfokuserad.

Publiceringsdatum
2017-04-12

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-28
Ange följande referens när du ansöker: Customer Service/2017

Kontakt
kristina.wiberg@exova.com

Företag
Exova Materials Technology AB

Adress
Exova Materials Technology AB
Box 1340
58254 LINKÖPING

Kontorsadress
ASJ-vägen 7

Jobbnummer
3435606

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Exova Materials Technology AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Exova Materials Technology AB: