Customer Service Executive i Höganäs
Calderys Nordic Ab Hk / Kundservicejobb / Höganäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Höganäs,
Bräcke,
Helsingborg,
Ängelholm,
Bjuv eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Calderys Nordic Ab Hk i Höganäs,
Göteborg eller i
hela Sverige Ditt uppdrag
I rollen som Customer Service Executive så vill vi att du bidrar till att säkerställa bästa möjliga service till våra kunder, på det mest kostnadseffektiva sättet.
Dina främsta arbetsuppgifter är:
Orderhantering från början till slut. Inklusive men inte endast begränsat till: registrering, övervakning och fakturering i SAP.
Söka samt lämna svar till våra kunder, genom olika kommunikationskanaler och i rätt tid, på frågor och förfrågningar gällande olika ämnen såsom; beställningar, leveranser, priser, fakturor, certifikat mm.
Se till att kunderna är kontinuerligt uppdaterade om sina beställningar, och i händelse av förseningar eller andra avvikelser mot deras bekräftade beställning.
Se till att Incoterms, betalningsvillkor, priser etc. är korrekta och enligt kundkontrakt på våra försäljningsorder i SAP.
Stödja säljorganisationen i offertprocessen om/när det behövs.
Se till att reklamationer är korrekt registrerade om/när administrativt stöd från säljorganisationen efterfrågas.
Stödja Calderys finansiella servicecenter för att minska förfallna betalningar.
Säkerställa noggrannheten av försäljningspriserna i SAP.
Efterfråga de lägsta transportkostnader på begäran och se till att dessa vidarebefordras till kunden.
Se till att lagertransaktioner registreras korrekt, och stödja vid inventeringar när så begärs.
Aktivt delta i olika aktiviteter och workshops kopplade till ständiga förbättringar inom ramen för kundservice.
Administration kopplat till skeppning av kundorder.
Andra uppgifter kan inkluderas beroende på lokal organisation/behov.
Skapa exportdeklarationer och utfärdande av olika typer av certifikat.
Inköp av kontorsmaterial och råvaror vid behov.
Publiceringsdatum2024-08-19ProfilVi söker dig som har:
2-5 års tidigare erfarenhet från liknande administrativ roll.
God IT- och datorvana, samt goda kunskaper i Officepaketet. Outlook och Excel i synnerhet.
Tidigare arbetat i ERP systemet SAP. Gärna kopplat till orderläggning och fakturering.
Kunskaper inom import/exportprocedurer.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.
Utmärkt kommunikationsförmåga, både verbalt och i skrift.
Har en stark laganda och lätt till samarbete.
God förmåga att strukturera och förbättra arbetsuppgifter/processer, samt vid tidskritiska tillfällen kunna prioritera bland dessa.
Trivas i en miljö som är under ständig förändring.
Det är meriterande om du har:
Erfarenhet från CRM systemet Salesforce
Ytterligare språkkunskap är en fördel då vi verkar i en internationell miljö
Tjänsten är på heltid, placeringsort Höganäs, tillträde så snart som möjligt.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-09-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Calderys Nordic AB (org.nr 556012-9800),
https://calderys.com/ Bruksgatan 37 (
visa karta)
263 23 HÖGANÄS
Arbetsplats Calderys Nordic Ab Hk
Kontakt HR
Ellinor von Wolcker
ellinor.wolcker@calderys.com 0424998807 Jobbnummer 8848386
Observera att sista ansökningsdag har passerat.