Customer Service Engineer

Framtiden AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Framtiden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Framtiden AB

Publiceringsdatum
2011-09-08

Om företaget
Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.
Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.

Om företaget
Vår kund är en leverantör av nätverkslösningar, som syftar till att hjälpa fasta och mobile nätverksoperatörer med att lösa problem relaterade till den snabba utvecklingen inom video och datatrafik. Företagets lösningar används som viktiga byggstenar i nästa generations optiska nätverk som supporterar tjänster som exempelvis bredband, mobil data, video och cloud computing.

Arbetsuppgifter
Som Customer Service Engineer kommer du att ingå i TAC-gruppen (Technical Assistance Center) som består av 7 personer. Du kommer att hjälpa kunder med teknisk support för produkter inom hårdvara och mjukvara. Förutom att avlasta dina kollegor i teamet med att ta emot reklamationer kommer du också att ansvara för fullständig felsökning av optiska nätverksprodukter. Detta innebär bland annat ansvar för reservdelar, problemlösningar och säkerställning av att reparationen genomförs på ett säkert och effektivt sätt. Dessutom kommer du att förbereda och delta i kundmöten och demonstrationer. Var 6:e vecka har du 24/7-jour och är anträffbar via telefon för kunderna.
Omfattning: Heltid, tillsvidare.
Tillträde: Enligt ök. gärna så snart som möjligt.
Lön: Enligt ök.

Profil
Skallkrav:
Du har högskoleingenjörs utbildning inom data eller YH/IT-gymnasium med ett par års erfarenhet.
Du har systemförståelse och kunskaper inom nätverk (CCNA).
Du är flytande i tal och skrift såväl i svenska som engelska.
B-körkort.
Meriterande krav:
Franska, Spanska och/eller Tyska är meriterande.
Kunskaper inom SDH/Sonet, DWDM, Traffic protocols (Ethernet, OTN, FC).
Erfarenhet inom databasdrift.
Unix/Linux kunskap är meriterande.
Personlighet:
Vi ser gärna att du vill ta ansvar och kan ta för dig. Du är noggrann och driftig samt gillar att söka information. Dessutom delar du med dig av dina kunskaper och problemlösningar inom gruppen. Det är också viktigt att du är professionell gentemot kunder och deras behov.
Kundens erbjudanade:
Du kommer att ingå i en trevlig, engagerad och trivsam grupp.
Du kommer att få möjligheter att bygga relationer med internationella företag.
Du kommer att få goda möjligheter att utbilda dig inom Optiska nätverkslösningar.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-09-23
Ange följande referens när du ansöker: 647
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Ineta Broxe, 0735 16 89 76, ineta@framtiden.com

Företag
Framtiden AB

Adress
Framtiden AB
Warfvinges väg 29
11251 Stockholm

Jobbnummer
1024310

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Framtiden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Framtiden AB: