Customer Service Coordinator till Nynas AB - Poolia Sverige AB - Inköpar- och marknadsjobb i Stockholm
Customer Service Coordinator till Nynas AB
Poolia Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Lidingö
Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Stockholm

Är du en serviceinriktad och självgående Customer Service Coordinator med ett genuint kundintresse? Trivs du i en varierande roll med många interna och externa kontakter?

Till Nordic Naphthenics på Nynas AB söker vi en Customer Service Coordinator som kommer att arbeta både med orderadministration och säljsupport. Tillsammans med en kollega hantera du logistiska flöden och är ansiktet utåt mot kunderna.

Tjänsten är en tillsvidareanställning och omfattar heltid. Placeringsort är Johanneshov och du rapporterar till Sales Manager Nordic SC och ingår i ett team om fyra personer.

Välkommen med din ansökan redan idag!

Publiceringsdatum
2021-10-23

Om tjänsten
Nynas är det ledande varumärket och den globala marknadsledaren inom nafteniska specialprodukter och är marknadsledande inom bitumen på den europeiska marknaden där företaget är verksamt. I Sverige ansvarar försäljningsorganisationen för kundbasen i Norden och Baltikum och är en viktig del av verksamheten inom Nynas. Försäljningen av nafteniska oljor sker till över 250 kunder vilket gör Nynas till en redan stark aktör på marknaden. På kontoret i Johanneshov sitter cirka 110 personer.

I rollen som Customer Service Coordinator kommer du i huvudsak att ansvara för hela det naphtheniska produktsortiment till kunder inom kemi- och processindustrin i Norden & Baltikum. Ni är två Customer Service Coordinators som täcker upp för varandra och varvar mellan olika kundorders.

Du planerar beställningar och leveranser utifrån efterfrågan från kunderna. Detta innebär att du kommer att registrera order, bevaka orderflödet samt följa utfallet. I ditt ansvar ligger att detta görs i rätt tid och i rätt kvantitet med hänsyn till optimal logistik samt att servicegraden till kunder hålls på en hög och varaktig nivå. Vidare kommer du att vara ansiktet utåt mot Nynas kunder, transportörer och många andra externa kontakter, vilket innebär en nära dialog samt ständiga avstämningar med kunderna. Som Customer Service Coordinator har du även många interna kontaktytor och ett nära samarbete med dina kollegor.

Du kommer även att arbeta med;
* fakturering och bevakning av kundreskontra
* registrering av leverantörsfakturor och ansvara för leverantörsfordringar - ansvara för att alla dokument relaterade till varje leverans finns med och är korrekta (tex juridiska- och kundspecifika avtalsdokument, incoterms)
* hantera importlicenser, tulldokument etc.
* lageravstämningar och prognoser hos interna och externa partners
* administration av kundreklamationer och avvikelserapportering

Sökord: Inköpskoordinator, flödesplanerare, kundservicekoordinator, orderadministratör, säljkoordinator, supplyplanner.

Vem är du?
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av arbete med orderadministration och innesälj med relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi, supply planning eller liknande. Har du erfarenhet från kemi- och/eller processindustrin är det meriterande. Dina kunskaper är mycket goda i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Företagsspråket är engelska på Nynas och vi använder språket dagligen. Du hanterar Officepaketet obehindrat samt har erfarenhet av att arbeta i orderhanteringssystem.

För att lyckas i rollen krävs att du är en serviceminded person som gillar administrativa rutiner och att jobba med siffror och i olika affärssystem. Tillsammans har vi ansvar att möjliggöra framgång för våra kunder genom att utbyta erfarenheter i gruppen och att stötta varandra. Därför är det viktigt att du både tar eget ansvar och tycker om att arbete i ett team.

Vi välkomnar det som för oss samman - delade värderingar som har hjälpt Nynas att bli vad det är idag. Det är därför en anställning på Nynas innebär att arbeta enligt våra tre kärnvärderingar:?Dedication, Cooperation och Proactivity.

Att vara dedikerad?betyder att göra sitt bästa i varje situation och att ta ansvar för kunder, kollegor och samhället i stort. Nynas medarbetare kompromissar aldrig om säkerhet, hälsa, miljö eller kvalitet.

Att vara samarbetsvillig?innebär att arbeta tillsammans för ömsesidig tillit och support, vilket skapar en företagskultur som uppmuntrar gränsöverskridande och tvärfunktionella möten, arbetsrotation och utbildning.

Att vara proaktiv?innefattar att tänka framåt, vara öppen för nya idéer och ständigt söka nya lösningar och möjligheter så att Nynas kan fortsätta att ligga i framkant av utvecklingen.

Om verksamheten
Nynas kärnkompetens är att raffinera tung råolja till en balanserad blandning av långvariga, högpresterande specialprodukter för hållbar användning. Nynas är det ledande varumärket och den globala marknadsledaren inom NSP (naftenisk specialprodukter) och är marknadsledande inom bitumen på den europeiska marknaden där företaget är verksam. Nynas produkter stödjer tillväxten inom infrastruktur och finns bland oss alla varje dag genom företagets närvaro på vägar, tak, löparskor, lim, gummi, färg, tidskrifter och smörjmedel. Det är bara några av de tusentals föremål som innehåller Nynas oljor.

För mer information besök, www.nynas.com.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-11-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Poolia Sverige AB

Jobbnummer
6064402

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Sverige AB: