Customer Service Coordinator till kund i Stockholm

Adecco Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
2023-05-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Customer Service Coordinator till kund i Stockholm" (publicerad 2023-05-15) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2023-05-10

Om tjänsten
Vi söker en självgående Customer Service Coordinator med ett starkt kundintresse till en kund i Stockholm. Som Customer Service Coordinator kommer du att arbeta med både orderadministration och säljsupport och är en viktig del av teamet på 3 personer som hanterar logistiska flöden.

Som Customer Service Coordinator planerar du beställningar och leveranser till kunder inom kemi- och processindustrin i Norden och Baltikum. Du kommer att arbeta med många kontaktytor, både internt och externt, och vara ansiktet utåt mot kundens kunder, transportörer och andra externa kontakter

I din roll som Customer Service Coordinator kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära;
• Registrera order och bevaka orderflödet
• Följa upp utfallet och planera beställningar och leveranser
• Ansvar för fakturering och bevakning av kundreskontra
• Registrering av leverantörsfakturor och ansvara för leverantörsfordringar
• Hantering av importlicenser och tulldokument

Tjänsten som Customer Service Coordinator är ett konsultuppdrag med med omgående start och sträcker sig inledningsvis i 6 månader. Kontoret är beläget i Johanneshov.

Om dig
Vi ser gärna att du har tidigare relevant arbetslivserfarenhet i en roll som Customer Service Coordinator eller liknande. Du har minst en gymnasieutbildning och behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Vidare ser vi gärna att du trivs av att ha ett stort ansvar och är bekväm med att arbeta självständigt.

Du är energisk, engagerad, strukturerad och har lätt för att skapa goda relationer med kunder. Du är van att arbeta självständigt, har en god kommunikationsförmåga och trivs med att arbeta mot uppsatta mål. Du trivs med många kontaktytor, både internt och externt. Utöver detta så är du stresstålig, noggrann och ansvarsfull.

Viktigt för tjänsten är;
• Tidigare relevant arbetslivserfarenhet
• Erfarenhet av arbete med fakturering, leverantörsfakturering och kundreskontra
• Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift
• Tidigare erfarenhet av Oracle-system är meriterande
• Noggrann och stresstålig

Kontaktuppgifter;
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Deni Ilic via Deni.Ilic@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-06-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-41929".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677), http://www.adecco.se/

Jobbnummer
7761392

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: