Customer Service Coordinator till BMW Northern Europe

Jurek Recruitment & Consulting AB / Byggjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla byggjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Recruitment & Consulting AB i Sollentuna, Upplands Väsby, Danderyd, Täby, Sundbyberg eller i hela Sverige

Vi söker nu en Customer Service Coordinator till en av världens mest ledande tillverkare av bilar och motorcyklar - BMW Group. Kunder över hela världen är stolta över att köra en BMW och alla som arbetar inom BMW Group är stolta över att kunna leverera bilar, finansiella tjänster och kundupplevelser med högsta Premium kvalitet. Vill du också vara stolt? Ansök då om tjänsten för att bli vår nya Customer Service Coordinator och dela din kompetens och passion för Premium kundservice!

BMW befinner sig i en spännande utvecklingsresa och i detta kommer du vara en nyckelspelare. Ditt fokus ligger i att förbättra och utveckla kundresan ur ett kundsupportperspektiv. Detta innebär att ditt fokus kommer att ligga i att förbättra och utveckla samarbetet inom BMW-koncernen samt med våra samarbetspartners, att arbeta med process- och förändringsledning för att skapa hållbara arbetssätt framåt samt kontinuerliga förbättringar för vår Customer Service. Du kommer att arbeta processorienterat mellan olika avdelningar med huvudfokus på kundservicefunktionen.

Om rollen och dina ansvarsområden
• Kontinuerligt identifiera behov för förbättringar och supportera igenom förändringar och förbättringar inom kundserviceprocessen i alla led
• Skapa och se över processer rörande bland annat kundservicearbetet samt områden som berör kundservicearbetet
• Se över informationsflödet mellan avdelningarna och utåt mot kund
• Koordinera information mellan olika avdelningar inom BMW
• Säkra och koordinera informationsflödet till kundserviceagenterna
• Följa upp KPI 'er på månatlig basis och se till att målen uppnås
• Månatlig rapportering, statistik, kundfeeback och insights (PPT) till CX Manager för att kontinuerligt skapa proaktiva förbättringar
• Du kommer dels att jobba ihop med agenterna ute hos våra partners för att kvalitetssäkra och vidareutveckla kundupplevelsen, dels kommer du att vara närvarande på kontoret för att säkra kommunikations- och informationsflödet ut mot de olika affärsområdena
• Rollen rapporterar direkt till CX Manager på BMW Group Northern Europe

Om dig vi söker
• Arbetslivserfarenhet hos ett företag i förändring
• Erfarenhet med ansvar för att driva förändrings- och förbättringsprocesser
• Erfarenhet från projektledande arbete i en komplex organisation
• Konstruktiv, proaktiv, kreativ, processorienterad, självgående och problemlösare
• En positiv, strukturerad motivator och "do 'er"
• Du är både en teamplayer och en teamdriver
• Kan tala och skriva obehindrat på engelska och svenska eller norska

För att lyckas i rollen är det av stor vikt att du är en god kommunikatör och att du är en positiv, proaktiv motivator som tycker om att ha många kontaktytor både internt och externt. Du brinner för att coacha och motivera dina kollegor och du drivs och inspireras av att leda team framåt.

Om BMW
Ända sedan 1928 har BMW utvecklat bilar som strävar efter att ge BMW-föraren den bästa möjliga körglädjen. Drivkraften att alltid tänka nytt har funnits med sedan starten. Alla som kör en BMW ska få den bästa möjliga upplevelsen i en bil präglad av kvalité och framåtanda, en premiumbil fylld av körglädje. Hos BMW börjar allt med passion. Entusiasm för gemensamma projekt gör våra team till en stark enhet där varje åsikt värderas. Det är först när vår kompetens, professionella processer och vår arbetsglädje förenas som vi tillsammans kan forma framtiden. Oavsett vad du önskar - inom BMW hittar du ett brett utbud av avdelningar och discipliner över hela världen där du kan dela din professionella passion med oss.

Intresserad?
Tjänsten är placerad på BMW:s nordiska huvudkontor i Sollentuna/Silverdal. Lokalerna är moderna och innehåller lunchrestaurang samt tillgång till gym. Detta är en löpande konsultanställning via Jurek Talents och tjänsten är på heltid med tillträde omgående eller enligt överenskommelse. Letar du efter en spännande utmaning? Här kan du läsa mer om hur det är att arbeta hos BMW; https://www.bmwgroup.jobs/nordics/en.html?abc Vi ser fram emot din ansökan som skickas in via www.jurek.se. För eventuella frågor vänligen kontakta ansvarig Konsultchef Victoria Tjernström, victoria.tjernstrom@jurek.se

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Jurek Recruitment & Consulting AB (org.nr 556694-5324), http://www.jurek.se/

Arbetsplats
Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Kontakt
Konsultchef
Victoria Tjernström
victoria.tjernstrom@jurek.se

Jobbnummer
8325576

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Recruitment & Consulting AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Recruitment & Consulting AB: