Customer Service Coordinator/Supply Chain till läkemedelsföretag

Avanzera Bemanning AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera Bemanning AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Avanzera Bemanning

Vårt uppdrag:
På uppdrag av en av våra kunder söker vi nu en Customer Service Coordinator för att stärka upp Supply Chain avdelningen. Vår kund är ett läkemedelsföretag verksamma internationellt. Uppdraget påbörjas så snart som möjligt.

Detta är ett konsultuppdrag. Som konsult hos Avanzera har du fast månadslön och betald semester. Vi betalar dessutom lön innevarande månad.

Publiceringsdatum
2014-03-28

Dina arbetsuppgifter
Supply Chain avdelningen är ansvarig för tillverkning, inköp, lagring och distribution av kommersiella läkemedel. Tillverkningen sker både internt som externt av kontraktstillverkare, och inköp av färdiga läkemedel sker från partners runt om i världen. Produktportföljen distribueras till återförsäljare, sjukhus och apotek genom det globala distributionsnätverket.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Ansvara för orderläggning och fakturering för all försäljning av färdigvara inklusive exporthantering
• Ansvara för fakturering av dotterbolag och konsignationslager
• Ansvara för avstämning av lager inom distributionskedjan samt utredning av eventuella lagerdiffar
• Ansvarig för att Supply Chains del av bokslutsarbetet sker enligt tidplan och ställda kvalitetskrav
• Ansvarig för kontering och matchning av fakturor
• Ansvara för registervård i affärssystemen
• Ansvara för bevakning & uppföljning av transportavvikelser

Bakgrund
Vi söker en person med stor praktisk kunskap om ekonomiska transaktioner i affärssystem, gärna IFS och Baltzar. Du har troligen ekonomisk utbildning och utbildning eller erfarenhet inom logistik och internationell handel.

Som person skall du kunna arbeta självständigt, vara strukturerad, noggrann och professionell, uppskatta arbete mot många kontaktytor såväl externt som internt vilket också ställer krav på god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på båda svenska och engelska. Vi söker dig som har god samarbets- och kommunikationsförmåga, förmåga att prioritera samt har ett brinnande intresse för att lösa problem och leverera resultat.

Sökord: Supply Chain, kundservice, koordinator, customer service, coordinator, inköp, lager, distribution, order

Bemanning med personligt engagemang:
Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på www.avanzera.se eller www.facebook.com/Avanzera

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-04-09
Ange följande referens när du ansöker: 345
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lisa Karbelius 08-545 28 303

Företag
Avanzera Bemanning AB

Adress
Avanzera Bemanning AB
Box 853
10137 Stockholm

Jobbnummer
1823484

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avanzera Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera Bemanning AB: