Customer service/coordinator sökes omgående till internationellt

Poolia Office Professionals AB / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Office Professionals AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Presentation
Poolia söker för kunds räkning en customer service/coordinator till deras kontor i Stockholm, Henriksdal. Som customer service/coordinator kommer du att ta emot ärenden från de norska och svenska kunderna och koordinera logistik och supply chain detaljer mellan kunderna och support funktionen i Spanien. Då tjänsten innefattar både nationella och internationella kontakter är god svenska och engelska ett krav för tjänsten.

Du kommer att vara anställd av Poolia och uthyrd som konsult till vår kund. Uppdraget är på heltid, beräknas starta omgående och pågå i två månader, med stor chans till förlängning.

Välkommen med din ansökan redan idag!

Arbetsuppgifter
Som customer service/coordinator kommer du att vara de svenska och norska kundernas första kontaktpunkt i bolaget. Du kommer att ansvara för alla inkommande ärenden som kommer in via både telefon och mail. Ett flertal ärenden kräver lite längre handläggningstid och samarbete med andra avdelningar, så därför består tjänsten till stor del också av administration och problemlösning. Då du kommer att vara placerad på ett mindre kontor kommer viss kontorsadministration även att ingå i tjänsten, exempelvis beställning av kontorsmaterial och fakturahantering. Tjänsten kommer i huvudsak att innefatta:

• Svara på inkommande ärenden via telefon och mail från bolagets svenska (främst) och norska kunder.
• Koordinera logistik och supply chain detaljer mellan kunderna och support funktionen i Spanien
• Bygga goda relationer med deras kunder
• Hålla deras CRM databas (Siebel) uppdaterad
• Supportera det nordiska SCO teamet
• Upprätthålla samarbetet med säljarna

Utbildning/erfarenhet
Vi söker dig som har minst fem års erfarenhet från administration och kundservice, då du till stor del kommer att arbeta självständigt i enlighet med processen men även kommer att fatta beslut gällande lösningar på kundernas problem på egen hand. Vidare ser vi att du är en engagerad person som har viljan att ge kunderna den bästa möjliga servicen. Då du kommer att ha både interna och externa kontakter i utlandet är det är krav för tjänsten att du har god svenska och engelska, både i tal och skrift. Dessutom har du god datakunskap och förmågan att läsa av data och se vad som behöver göras för att nå målen. Kunskap i affärssystemet SAP och CRM-systemet Siebel är mycket meriterande för tjänsten. Som person ser vi att du är servicesinnad, noggrann, analytisk, engagerad och handlingskraftig. Vidare att du har en god kommunikativ- och samarbetsförmåga.

Förmåner
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Företagsbeskrivning
Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, 3-6 månader

Publiceringsdatum
2017-04-18

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-25
Ange följande referens när du ansöker: 46465
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Julia Martinez Palm julia.martinez-palm@poolia.se

Företag
Poolia Office Professionals AB

Adress
Poolia Office Professionals AB
Box 207
10124 Stockholm

Kontorsadress
Box 207

Jobbnummer
3442730

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Office Professionals AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Office Professionals AB: