Customer Service Coordinator sökes omgående

Adecco Sweden AB, Göteborg / Administratörsjobb / Göteborg
2010-09-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Customer Service Coordinator sökes omgående" (publicerad 2010-11-27) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB, Göteborg i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Lerum, Härryda eller i hela Sverige

Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner. I Sverige har vi ca 50 kontor och 5000 anställda. Globalt så sysselsätter vi runt 700 000 personer varje dag och ger ca 3 miljoner människor jobb under ett år. Våra verksamhetsområden är Recruitment, Outsourcing, Staffing Services och Human Capital Solutions. Adecco är ett auktoriserat bemanningsföretag.
Nu söker Adecco en Customer Service Coordinator till ett av våra större kundföretag i Göteborg.
Rollen som Customer Service Coordinator innebär att stötta lokala kontor i frågor rörande administration av ordrar, logistik och andra säljrelaterade frågor. Du kommer att vara en del av en central enhet och du kommer att hantera kommunikationen mellan försäljning, lager och produktenheter.

Publiceringsdatum
2010-09-09

Dina arbetsuppgifter
• Upprätthålla och utveckla kontakter med kunder och agera som relationsskapare med distributörer och slutgiltiga användare
• Anslå försäljningsaktiviteter
• Upprätthålla och skapa ett arbetssätt i linje med Total Quality Management, CS
• Procedurer och lokala lagar och regler
• Vara en del av kvalitetsarbetet och arbetet med projekt
• Orderhantering och fakturering
• Koordinering av transporter och import/export dokumentation
• Daglig kontakt med lokala säljkontor, leverantörer, agenter, banker etc.

Erfarenheter
• Kunskap om logistik och transport
• Avancerade kunskaper i det engelska språket både i tal och skrift. Kunskap i svenska och andra europeiska språk är kvalificerande
• Som person behöver du vara mycket serviceminded, strukturerad, systematisk och kommunikativ
• Du behöver även kunna arbeta självständigt samt vara en aktiv medlem i team
• Kunskaper inom OCH, ICSS och Siebel är kvalificerande samt att ha förståelse för eller erfarenhet av en mångkulturell miljö

Dina personliga egenskaper
Vi letar efter en serviceminded, strukturerad och proaktiv person som tycker om att arbeta i en internationell miljö i nära samarbete med människor från olika kulturer. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Fakta om anställningen
Konsultuppdraget som Customer Service Coordinator kommer att starta omgående och därefter pågå under minst 6 månader framöver. För rätt person finns det goda möjligheter till direkt anställning ute hos kund. Viktigt är att du kan arbeta under hela sommaren. Uppdraget är på heltid med sedvanliga arbetstider. Som konsult hos oss på Adecco är du anställd i Adecco Sweden och jobbar via olika uppdrag som matchar din kompetens.
Ansök
Du är välkommen att ansöka så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida www.adecco.se och ansöker därifrån.
Vid frågor rörande:
• det aktuella uppdraget och kunden vänligen kontakta konsultchef
Jakob Kejerud på telefon 031 725 45 58.
• rekryteringsprocessen vänligen kontakta rekryteringsansvarig
Therese Engström på telefon 031 720 45 09.
Välkommen att söka!

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-09-22
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
Adecco Sweden AB, Göteborg

Adress
Adecco Sweden AB, Göteborg
Götgatan 11
41105 Göteborg

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 031- 725 45 00

Jobbnummer
728702

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB, Göteborg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB, Göteborg: