Customer Service Coordinator

Fortum Sverige AB / Kundservicejobb / Kumla
2025-01-30


Visa alla kundservicejobb i Kumla, Hallsberg, Örebro, Askersund, Laxå eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Fortum Sverige AB i Kumla, Hallsberg, Karlstad, Västerås, Sigtuna eller i hela Sverige

Som Customer Service Coordinator får du en nyckelroll i att hjälpa kunder att hitta optimala lösningar för återvinning och hantering av sitt avfall. Med ledord som nyfikenhet, ansvar, integritet och respekt stärker ni varandra som team och arbetar tillsammans för att leverera högsta service. Är du redo att bli en del av Recycling & Waste's resa mot en mer hållbar värld? Välkommen med ansökan idag!

Publiceringsdatum
2025-01-30

Om tjänsten
Recycling & Waste söker nu en kollega till sitt Customer Service-team för ett föräldravikariat tom 31/1 2026. Här kommer du arbeta med frågor inom material, avfall och återvinning där du får utmana din problemlösningsförmåga. Du kommer ha daglig kundkontakt och ges möjlighet att bygga långsiktiga och starka kundrelationer.

Hos Recycling & Waste blir du en del av ett engagerat team med 15 kollegor där samarbete står i fokus. Tillsammans skapar ni en inspirerande och utvecklande arbetsplats. Här uppmuntras ni att vara delaktiga, dela era åsikter och bidra med nya idéer för att förbättra arbetsmetoder och skapa en ännu bättre arbetsmiljö. Ni når era mål genom en kultur som präglas av öppenhet, samarbete och ömsesidigt förtroende.

Du erbjuds

• Möjligheten att växa personligen i en utvecklande roll med stöd i teamets trygga gemenskap
• Möjlighet att delvis arbeta hemifrån

Dina arbetsuppgifter
• Daglig kontakt med kunder via telefon och e-post
• Göra inbokningar av avfallsleveranser och transporter
• Samarbeta med övriga funktioner såsom sälj, planering och produktionsverksamheten
• Möjlighet att ansvara för avtalskunder och arbeta med deklarationshantering

Vi söker dig som

• Har erfarenhet av administration och är van vid att använda affärssystem
• Har fallenhet för service och drivs av att arbeta med "kunden i fokus"
• Talar och skriver svenska och engelska obehindrat, då båda språken är centrala i rollen

Det är meriterande om du

• Har naturvetenskaplig utbildning med fokus på kemi, miljö eller hållbarhet, alternativt att liknande kunskap tillskansats genom arbetslivserfarenhet
• Har arbetat inom avfall- och återvinningsbranschen och/eller logistikbranschen, med erfarenhet av farligt avfallstransporter (ADR)
• Har erfarenhet av verksamhetsutveckling och/eller systemutveckling

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

• Hjälpsam
• Ordningsam
• Ansvarstagande
• Respektfull

Vår rekryteringsprocess
Vid intresse ansöker du via länken nedan:

Customer Service Coordinator till Recycling and Waste - Part of NG Group | Academic Work

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Academic Work tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ersättning
Fast månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Fortum Sverige AB (org.nr 556006-8230)

Arbetsplats
Fortum Waste Solutions

Jobbnummer
9136232


Prenumerera på jobb från Fortum Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Fortum Sverige AB: