Customer Service Agent
LS Jobbet AB / Kundservicejobb / Uppsala
2022-03-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Customer Service Agent" (publicerad 2022-09-02) ⬅️
Visa alla kundservicejobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos LS Jobbet AB i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Fler och fler handlar på nätet samtidigt som intresset för matlagning ökar vilket ställer höga krav på vår kundservice. Vi har tidigare haft vår kundservice externt, nu tar vi hem den för att öka nivån av produktrådgivning och service. Därför söker vi nu fler agenter till vår kundserviceavdelning.
Om rollen
Vår kundservice består idag av 5 medarbetare på kontoret i Uppsala. Vårt primära uppdrag är att hantera inkommande kundärenden både som första och andra linje samt administrera tillhörande uppgifter såsom; reklamationer, returer, försenade kundorder, m.m.
Som kundserviceagent hos oss kommer du att ha kontakt med våra kunder både via e-post, chatt och telefon. Du svarar på frågor kring bl.a. leveranser, beställningar, fakturor och våra produkter. Du arbetar med som en del av vårt kundserviceteam och rapporterar till vår Head of Customer Experience & Service. Du kommer även att ha regelbunden kontakt med personalen på vårt lager och med våra leverantörer för att kunna ge våra kunder bästa möjliga service. Ditt huvudfokus är att ge våra kunder toppservice med snabba och trevliga svar.
Rådgivning om de produkter vi säljer är en viktig del i vårt kunderbjudande och vi ser gärna att du som sökande har ett genuint intresse för köksprodukter och/eller heminredning.
Tjänsten är en heltidstjänst.
Om dig
Du är kommunikativ, älskar att hjälpa andra människor och att ge service i världsklass.
Du är strukturerad, lösningsorienterad och ordningsam och bra på att lära dig nya saker. Som person är du passionerad och trivs när du får bidra med dina egna tankar och idéer som driver ditt arbete framåt i högt tempo. Du trivs med att jobba självständigt och fokuserat med dina arbetsuppgifter, men gillar också att jobba i en miljö med mycket kontakt inte bara med kunder utan även med kollegor. Du är liksom vi prestigelös och redo att hugga i där det krävs. Du är en person som inte fastnar i detaljer, du är prestationsinriktad och tycker att utmaningar är spännande. När det är mycket att göra jobbar du istället mer effektivt istället för att bli stressad. Du har god förståelse för tekniska system och trivs med att jobba i högt tempo. Det är viktigt att du trivs i en miljö som präglas av hög förändringstakt och utveckling. Det betyder att du har otroliga möjligheter att utvecklas i din yrkesroll i snabb takt, men ställer också stora krav på att du är villig att satsa hårt.
Vi erbjuder
KitchenTime är ett ungt och växande företag och vi som jobbar här ser oss alla som ambitiösa och drivna. Vi arbetar ständigt för att utvecklas och bli ännu bättre. Det är en entreprenöriell organisation där du har chansen att påverka och bidra. Vi sitter dessutom i ett centralt kontor, ett stenkast från Resecentrum i Uppsala!
Annat viktigt att veta
Omfattning: Heltid, 6 månaders provanställning
Vid frågor om rekryteringen ber vi dig kontakta ansvarig rekryterare Ewa Lindqvist på
ewa.lindqvist@kitchentime.comRekryteringen sker löpande så du är välkommen med din ansökan redan idag!
Publiceringsdatum2022-03-23KvalifikationerErfarenhet av kundservice eller försäljning inom handel
God svenska och engelska i tal och skrift
Meriterande
Språkkunskaper i norska, danska, finska eller tyska
Intresse för köksprodukter/inredningsprodukter
Erfarenhet av ärendehanteringssystem
Erfarenhet av kundservice via e-post, telefoni och chatt
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-04-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLs Jobbet AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Ls Jobbet AB (org.nr 556375-2822)
Arbetsplats KitchenTime
Jobbnummer 6467476
Observera att sista ansökningsdag har passerat.