Customer Service Agent - Hemfrid Stockholm
Hemfrid i Sverige AB / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hemfrid i Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Hemfrid är företaget som har varit med att bygga en helt ny bransch, hushållsnära tjänster. Vi är just nu inne i en stark tillväxtfas och söker en Customer Service Agent till vårt huvudkontor i Stockholm.
Publiceringsdatum2022-09-06ArbetsuppgifterI rollen som Customer Service Agent arbetar du med att skapa den mest omtänksamma kundupplevelsen i relationen till våra potentiella och befintliga kunder. Du tillhör avdelningen för Kundrelationer som ansvarar för kundservice och är "first line support" för alla kundfrågor både via mail, chatt, sociala medier och telefon.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att hjälpa befintliga och nya kunder vid frågor och synpunkter. Du har ett stort ansvar för att säkerställa hög kundnöjdhet och arbetar i varje moment med att hitta de bästa lösningarna och överträffa kundens förväntningar. Du är en del av ett team med samma arbetsuppgifter och du samarbetar dagligen med kolleger i hela företaget.
På Hemfrid blickar vi alltid framåt, mot nya destinationer och mål. Under kommande åren kommer vår Kundserviceavdelning växa och vi söker därför dig som vill vara en del av vår tillväxt och som trivs i en bransch och verksamhet under ständig förändring.
Du kommer bl.a. arbeta med:
• Kundservice - Leverera branschens bästa kundupplevelse
• Hjälpa intressenter/kunder vid frågor och synpunkter
• Besvara e-mail, inkommande samtal samt konversationer i sociala medier och chatt
• Inbokning, ombokning och avbokning av uppdrag
• Löpande merförsäljning av Hemfrids tjänster som fönsterputs, storstädning, utökning av abonnemang etc.
• Administrativa kundärenden som: - Hantera pauser och av- och ombokningar från kunder
• Besvara betalnings- och fakturafrågor
• Uppdatering och upplägg av kund- och företagskort
• Avtalsändringar, städupplägg
• Hantera eventuella skade-, missnöje- och reklamationsärenden
• Avslut med målet att behålla kunden
• Beröm och feedback
Vi letar efter dig som
För oss är din personlighet viktigast - vi söker dig som är kundfokuserad, kommunikativ och lösningsfokuserad. Du trivs i en roll där snabb support och leverans förväntas, och får energi av att nå mål och leverera service i världsklass. Då du kommer ha många kontaktytor, såväl externt som internt, tror vi att du är en stark relationsbyggare och samarbetsfokuserad. För dig är det där "lilla extra" en självklarhet!
Utöver detta ser vi att du:
• Har god erfarenhet från service och kundbemötande
• Högt meriterande om du tidigare har arbetat som kundservicemedarbetare
• Pratar och skriver flytande svenska samt engelska
• Har god data- samt systemvana, meriterande om du har arbetat i Salesforce
Vi erbjuder
Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en organisation som har stor trovärdighet på marknaden och som aldrig står stilla. Som Customer Service Agent räknar vi med att du vill bidra med dina idéer och förbättringstänk, vilket du ges stora möjligheter till. Självklart har vi kollektivavtal och diverse förmåner.
Hemfrid har dessutom utsetts till ett av 2020 samt 2021-års Karriärföretag och har under åren fått ta emot utmärkelser så som Mäster-Gasell, ett av Sveriges 12 Best Managed Companies och har även tilldelats priset Digital Workplace Award.
Övrig information
Tjänsten som Customer Service Agent är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde för tjänsten är omgående enligt överenskommelse. Tjänsten är på heltid (40h/v) och vår kundrelationsavdelning är bemannad vardagar 06 - 19, det kan även komma att innefatta helgarbete så du behöver kunna arbeta under dessa tider. Arbetet förläggs på Hemfrids huvudkontor på Rosenlundsgatan 40 i Stockholm.
Så ansöker duHar du kommit så här långt? Då låter kanske ovan beskrivning som något för dig!
För att kunna göra en så rättvis och objektiv bedömning som möjligt använder vi oss av urvalstester i denna rekrytering.
Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Mimmi Nobel, Talent Acquisition Partner, på
rekrytering@hemfrid.se.
Om Hemfrid
Hemfrid startades 1996 av Monica Lindstedt. Sedan dess har vi varit en pionjär på marknaden och idag är vi runt 2 400 medarbetare som hjälper våra kunder att göra livet enklare. Vi underlättar vardagen med tjänster som städning, trädgårdshjälp, flytt, enklare hantverk, återvinning och mycket annat. Hemfrid är också en viktig samhällsaktör och integrationsmotor då många av våra anställda får sitt första jobb i Sverige hos oss. Läs gärna mer på vår karriärsida:
www.hemfrid.se/karriar (
http://www.hemfrid.se/karriar).Välkommen till Hemfrid!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-09-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHemfrid i Sverige AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Hemfrid i Sverige AB (org.nr 556529-8444)
Arbetsplats Hemfrid
Jobbnummer 6952702
Observera att sista ansökningsdag har passerat.