Customer Service Advisor

NG Nordic Sweden AB / Kundservicejobb / Kumla
2025-09-12


Visa alla kundservicejobb i Kumla, Hallsberg, Örebro, Askersund, Laxå eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos NG Nordic Sweden AB i Kumla, Gävle, Boden eller i hela Sverige

NG Nordic - Nordens cirkulära ledare

Vi är en ledande nordisk leverantör av cirkulära lösningar och miljötjänster som tar itu med de akuta utmaningarna med klimatförändringar och resursbrist. Genom att omvandla avfall till värdefulla resurser och ta bort farliga ämnen från kretsloppet undviker vi utsläpp och skyddar naturliga ekosystem.

Genom återanvändning, insamling, återvinning och avfallshantering ökar vi tillgången till cirkulära råvaror och hjälper till att minska koldioxidutsläppen i samhället.

Vi samarbetar med organisationer av alla storlekar och erbjuder skräddarsydda, innovativa lösningar genom hela värdekedjan, vilket ger mervärde i varje steg. Vi kombinerar data med lokal kunskap, vilket gör det möjligt för våra kunder att utveckla sin verksamhet, samtidigt som vi värnar om miljön. Idag är vi en viktig del av den nordiska industriella infrastrukturen, vårt mål är att bli en sann europeisk ledare.

Vårt engagerade team av experter arbetar med fokus på säkerhet och kvalitet. Genom att sammanföra de bästa talangerna i branschen - från chaufförer och operatörer till ingenjörer och ledare - bygger vi en verksamhet med global påverkan.

Vi har 3400 anställda och 90 anläggningar i Norge, Sverige, Finland och Danmark som hanterar 4,4 miljoner ton avfall årligen.



Customer Service Advisor - med specialistkompetens inom avfall och återvinning

Vill du arbeta i en roll där kundservice kombineras med teknisk expertis och miljöansvar? Vi söker nu en Customer Service Advisor som vill ta ett dedikerat kundansvar och arbeta med komplexa frågor inom avfallshantering och återvinning.



Om rollen

Som Customer Service Advisor är du kundens främsta kontaktpunkt och ansvarar för att samordna deras förfrågningar från början till slut. Dina arbetsuppgifter inkluderar:

• Upprätta kontrakt och deklarationer
• Fastställa avfallets egenskaper, risker och faror
• Bedöma behandlingsvägar för avfall och material
• Göra inbokningar av avfallsleveranser och transporter
• Tolka avfallsanalyser, hantera avvikelser och sköta debitering
• Samarbeta med sälj, säljstöd, planering och produktion
• Tillhandahålla statistik, rapportering och andra liknande uppgifter



Kundfokus i centrum

Vi sätter alltid kunden i första hand och arbetar med kunden i fokus. Vi värdesätter långsiktiga relationer och strävar efter att skapa förtroende och trygghet i varje kontakt.



Komplexitet i rollen

Rollen kräver att du kan göra kvalificerade bedömningar av behandlingsvägar för olika typer av material och avfall, tolka analyser och förstå komplexa inblandningar. Det är en roll där både teknisk förståelse och kundfokus är avgörande.



Vi söker dig som:

• Har arbetat inom avfalls- och återvinningsbranschen och/eller logistik, gärna med erfarenhet av farligt avfall och ADR
• Har erfarenhet av verksamhetsutveckling och/eller systemutveckling
• Har en naturvetenskaplig utbildning med inriktning mot kemi, miljö eller hållbarhet - eller motsvarande arbetslivserfarenhet



Publiceringsdatum
2025-09-12

Dina personliga egenskaper
För att lyckas i rollen tror vi att du är:

• Serviceinriktad - du sätter kundens behov i fokus
• Samarbetsinriktad - du trivs med att arbeta i team
• Lösningsorienterad - du ser möjligheter där andra ser problem
• Kvalitetsmedveten - du arbetar strukturerat och noggrant



Team och arbetsmiljö

Du blir en del av ett härligt team där vi bryr oss om varandra, värdesätter allas bidrag och där alla får vara med och tycka till. Vi tror på öppenhet, respekt och att vi tillsammans skapar de bästa lösningarna - både för våra kunder och för oss själva.



Vi erbjuder dig

Vi på NG Nordic är ett ledande företag inom återvinningsbranschen i Norden med en lång erfarenhet av återvinning och behandling av farligt avfall. Här får du stort inflytande över dina arbetsuppgifter och goda möjligheter att utveckla din kompetens samt att vara en hörnsten i utvecklingen av vår verksamhet inom vattenrening.

Vi är fast beslutna att stödja dig på denna resa och främja en miljö där mångfald och inkludering driver innovation och samarbete.



Mer om tjänsten

Tjänsten är placerad i Kumla. Vi erbjuder hybridarbete tre dagar i veckan, i den mån verksamheten tillåter.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.



Så ansöker du
Välkommen med din ansökan senast 24 september 2025. Du ansöker genom att klicka på "Apply" nedan.

Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta oss.

Ersättning
Fast månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-09-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
NG Nordic Sweden AB (org.nr 556129-9537)

Kontakt
Customer Service Manager
Eleonore Gibson
eleonore.gibson@ngnordic.com
+46703757847

Jobbnummer
9506777

Prenumerera på jobb från NG Nordic Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos NG Nordic Sweden AB: