Customer Service Advisor
Länsförsäkringar Trygghetstjänster AB / Kundservicejobb / Stockholm
2025-03-10
Visa alla kundservicejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Länsförsäkringar Trygghetstjänster AB i Stockholm Välkommen till Alf!
Hej! Vi är Alf - ett nystartat techbolag inom Länsförsäkringar. Med en kundbas på över 3,8 miljoner hushåll är Länsförsäkringar en av de största finansiella aktörerna i Sverige. Med Alf vill vi skapa ett tryggare och mer hållbart sätt att leva och bo. Det gör vi genom att kombinera den senaste tekniken inom IoT med 220 års erfarenhet av att hjälpa våra kunder ta hand om sina hem. Nu letar vi efter framåttänkande medarbetare till supporten som vill vara med under uppbyggnaden av vår kundtjänst.
Din roll. Som Customer Service Advisor på Alf arbetar du för att säkerställa bästa möjliga kundupplevelse och att våra användare får den hjälp de behöver. Du kommer att vara den första kontakten för våra användare och lösa en rad olika ärenden relaterade till exempelvis våra enheter, Alf-appen, betalning och leverans. Du kommer att rapportera till Head of Customer Support men även samarbeta med våra kollegor inom produktutveckling och 2nd line, för att smidigt kunna lösa kundernas problem.
Dina arbetsuppgifter inkluderar:
Att hantera kundärenden via kanaler som telefon och e-post och ge effektiv support.
Att identifiera och analysera kunders problem genom grundläggande felsökning.
Att registrera och hantera ärenden i vårt supportsystem för att säkerställa uppföljning och korrekt hantering.
Att samla och rapportera feedback från kunder för att kontinuerligt förbättra vår service.
Vi erbjuder en möjlighet att växa professionellt inom kundservice med varierande arbetsuppgifter där du uppmuntras att ta egna initiativ. Tillsammans har vi chansen att från grunden forma en kundtjänst i världsklass och hjälpa miljontals hushåll runt om i landet.
Vem vi söker. Vi tror att du är en positiv lagspelare som trivs med att arbeta i en dynamisk miljö. Vi förväntar oss att du har en fullständig gymnasieexamen och minst ett års erfarenhet inom kundservice. Kunskap om ärendehantering i Dynamics 365 är ett plus. En teknisk grundläggande förståelse eller nyfikenhet är en fördel för att trivas i den här rollen på Alf.
Vi värdesätter personliga egenskaper som empati, god kommunikation- och problemlösningsförmåga. Såklart älskar du kundmötet och motiveras av att leverera en överlägsen service!
Om Alf. Alf är en helhetslösning full av digitala skadeförebyggande tjänster och uppkopplade produkter som skapar trygghet i hemmet, och som hjälper till att upptäcka, förhindra och åtgärda skador innan de sker. Den unika kombinationen av vår drygt tvåhundraåriga historia som ett lokalt förankrat, kundägt försäkringsbolag och innovativ teknik gör att vi genom Alf kan skapa nya värden för våra kunder, samtidigt som vi hjälper att ta hand om vår planet.
Alf drivs av Länsförsäkringar Trygghetstjänster AB, ett företag ägt av de olika länsbolagen runt om i Sverige. Att jobba hos oss ger en unik möjlighet att bli del av ett innovativt techbolag med den agila känslan hos ett startup, kombinerat med stabiliteten och styrkan från Länsförsäkringar.
Alf och Länsförsäkringar erbjuder dig;
Flexibel arbetsplats genom en hybrid-modell. En möjlighet att bli en del av något nytt, spännande och genuint kundfokuserat inom ett väletablerat varumärke. Kontor mitt i centrala Stockholm. Kollektivavtal med pension och försäkring så som hälsoförsäkring m.m. Friskvårdsbidrag på 5000kr/år Bankförmåner med personallån ...och mycket mer men det tar vi när vi träffas!
Vi ser fram emot att höra från dig. Skicka in din ansökan redan idag då vi tar emot ansökningar löpande. Vi ser fram emot att höra från dig!
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-08-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Länsförsäkringar Trygghetstjänster AB (org.nr 559316-2034),
https://www.alf.se/ Arbetsplats Alf
Jobbnummer 9210757