Customer service administrator

LeasePlan Sverige AB / Administratörsjobb / Solna
2022-03-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Customer service administrator" (publicerad 2022-05-12) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos LeasePlan Sverige AB i Solna, Stockholm eller i hela Sverige

Företaget/Rollen



Vi är ett av världens ledande leasingbolag, med 1,7 miljoner fordon i över 30 länder. De hanterar fordon genom hela livscykeln, allt från inköp och underhåll till att sälja återlämnade leasingbilar.



Läs mer om LeasePlan på deras hemsida: https://www.leaseplan.com/sv-se/



Syftet med den här rollen är du tillsammans med kundserviceteamet alltid ska leverera en fantastisk kundupplevelse i varje enskild kontakt. Att på ett proaktivt, föredömligt och affärsmässigt sätt arbeta tillsammans med verksamhetsavdelningen för att driva och utveckla "LeasePlan-verksamheten".



För oss är resan till målet lika viktigt som själva målet, därför är det av stor vikt att vi har kul på arbetet samt har en god sammanhållning. I och med detta kommer vi att lägga stor vikt på dina personliga egenskaper i den här rekryteringen.



Abetsuppgifter och ansvar



* Ta emot inkommande ärenden via telefon, mejl och ärendehanteringssystem
* Att vara ansiktet utåt samt våra förares första kontakt vid frågor kopplade till bland annat; vägassistans, fakturafrågor, däckbyten, förarbyte, leasinguppgifter, försäkringsfrågor samt kilometerrapportering



Kunskap och erfarenheter

* Du behöver vara en skicklig kommunikatör som på ett förtroendefullt, pedagogiskt och tydligt sätt, kommunicerar kontinuerligt med både kunder, förare, leverantörer och inte minst kollegor.

* Din passion för att sätta kunden i första rummet och agera utifrån kundens bästa är något som märks och syns i kundernas utvärderingar.
* Du är flytande i svenska och engelska, i både tal och skrift. Majoriteten av våra kunder är svensktalande, men vi har också en del internationella kunder varför även engelska är ett krav.



Meriterande

* Erfarenhet av kundservice.
* Erfarenhet av Salesforce
Erfarenhet från fordonsbranschen



Personliga förmågor

* Serviceinriktad
* Detaljorienterad
* Resultat & målinriktad
* Nyfiken med stor drivkraft att lära nytt
* Initiativtagande
* Teamplayer

Varaktighet, arbetstid
Heltid Temporary

Publiceringsdatum
2022-03-24

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-04-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Leaseplan Sverige AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "JR_10015698".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Leaseplan Sverige AB (org.nr 556506-1776)

Arbetsplats
Leaseplan

Kontakt
LeasePlan
hr@leaseplan.se

Jobbnummer
6470871

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från LeasePlan Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos LeasePlan Sverige AB: