Customer Relations Coordinator to Samsung
21Activa Bemanning & Rekrytering AB / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos 21Activa Bemanning & Rekrytering AB i Stockholm,
Huddinge,
Järfälla,
Sollentuna,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Om Rollen Koordinator för kundrelationer för Samsungs VOC-team Samsung söker 2 kundrelationskoordinatorer. Som Customer Relations Coordinator i Samsungs VOC-team kommer du att hantera allmänna klagomål från kunder, produktansvarsärenden, konsumentärenden och regresskrav. Du kommer också att bidra till de övergripande processerna och förebyggande av dålig kundhantering., genom att initiera och driva mindre projekt, analysera inkommande volym och typ av ärenden.
arbetsuppgifter/ Ansvarsområden, Allmänna klagomål på VOC:
Registrera kundinteraktioner och kontakter korrekt för att säkerställa korrekta framtida interaktioner Kommunikation med kunder Etablera och upprätthålla en god och bekväm kundrelation
utredning av information; Rapporter, fakta, lagar, och annan dokumentation, Initiera kontakt med workshops, interna intressenter och callcenter Uppföljning och förebyggande arbete. Bedöma orsakerna och konsekvenserna av kundupplevelsen, Eskalera för att korrigera
Den typ av ärenden som behöver hanteras av VOC-teamet är:
RMA-relaterade frågor (återbetalning/kredit)
Krav på hävning av köp
Begäran om ersättning eller återbetalning av direkta kostnader
Allmänna klagomål
Godkännanden för kostnadsfria reparationer
Frågor från callcenteragenter angående garantier, klagomål och annan VOC-relaterad information Krav från försäkringsbolag.Som kundrelationskoordinator kommer du att ta emot och administrera den inkommande skadan från försäkringsbolaget och påbörja en utredning för att avgöra om skadan är giltig eller inte
Ärenden från Nordiska konsumentklagonämnden (ARN, Forbrukerrådet, Forbrugerklagenævnet, Kuluttajariitalautakunta)
Om klagomålet accepteras av CCB kommer de att ta kontakt med Samsung och be om vår åsikt i frågan. Som kundrelationskoordinator är det ditt ansvar att ta emot och hantera dessa ärenden, och att starta en utredning för att hitta de faktorer som kan hjälpa Samsung att förklara situationen för konsumentnämnden. Det är viktigt att hålla deadlines, att vara noggrann, att dokumentera alla steg och att hålla loggarna uppdaterade i våra system. Du ansvarar för hela processen Anspråk på produktansvar
Om något händer med en Samsung-produkt som kan orsaka, eller har orsakat, personskada, klassificeras det som ett produktansvarsärende. Dessa ärenden eskaleras till VOC från vårt supportteam och har alltid högsta prioritet.Du kommer att hantera ärenden som rör produktansvar i enlighet med Samsungs processer och riktlinjer. Du kommer att vara den "trygga punkten" för kunden och den person som kunden kan vända sig till vid frågor. Via vårt interna system kommer du att rapportera ärendet till Samsungs huvudkontor i Sydkorea och vår ledningsgrupp. För att lyckas måste du initiera och hålla kontakt med alla berörda parter, både externa och interna inom Samsung. Förbättring och förebyggande
Hjälpa till med utbildning av nya VOC Customer Relations Coordinators.
Assistera Customer Care Manager i att organisera och genomföra större uppgifter samt avlasta det dagliga arbetet.
Aamordna personer eller funktioner i relation till ett svårt ärende eller en missnöjd kund.
Hantera VOC:s processer
Förebygga dålig kundhantering genom att initiera och driva mindre projekt
Kvalifikationer Förväntningar
Hög förståelse för konsumenträtt. Betydande erfarenhet (5+ år) av att hantera komplexa reklamationer, helst inom tjänstesektorerna för konsumentelektronik. Utmärkt kommunikations- och interpersonell förmåga att arbeta effektivt med både interna och externa intressenter. Du har ambitionen att ta reda på vad nästa steg är och att vidta åtgärder när det behövs. Du är tillräckligt skicklig för att styra en konversation med en kund i rätt riktning, och du har en känsla av medvetenhet som gör att du vet hur och när du ska komma till en slutsats i ett pågående ärende. Du föredrar att ringa ett telefonsamtal istället för att fortsätta med långa mailkonversationer Var en bra förebild för teamet - Positiv inställning till Samsungs produkter, Samsung som varumärke och Samsungs kunder Personlighet
Du är van att arbeta självständigt och trivs även som en del av ett professionellt team, där du samarbetar med dina kollegor för att hitta optimala lösningar för våra konsumenter. Du känner dig bekväm med att arbeta i en miljö med högt tempo, hantera flera uppgifter och prioriteringar samtidigt samtidigt som du anpassar dig till förändrade behov. Du har en hög ansvarskänsla, du är självgående och driven, dessutom värdesätter vi kandidater med fokus på konsumenten, ett kommersiellt tänkesätt och en hög förståelse för konsumentlagar.
Några ord som beskriver dig;
Detaljorienterad
Professionell
Ambitiös
Säker
Serviceinriktad
En "doer"-mentalitet
Effektiv
Strukturerad
Nyfiken
Driven
Behöver ha:
Erfarenhet av kundservice i samband med försäkringshantering/regresskrav
Erfarenhet från konsumenträtt
Erfarenhet av kundservice via telefon
Erfarenhet från kundservice för eftermarknad
Medium/hög erfarenhet av Outlook och Word
Medium/hög erfarenhet av Excel Språk: Modersmål i skrift och tal på ett nordiskt språk (finska, norska, danska eller svenska) Flytande engelska, både i tal och skrift
Önskar att ha: Bra/ Modersmål i skrift och tal på ett andra nordiskt språk
Om arbetsgivaren 21Activa är ett bemannings- och rekryteringsföretag med över 50 års samlad erfarenhet från bemannings- och rekryteringsbranschen.Vi har stor erfarenhet av bemanning inom lager, logistik, transport och administration, både på arbetar-och tjänstemannasidan.
Vi har självklart kollektivavtal och är auktoriserade hos Kompetensföretagen. Vi sitter i lokaler i Rosersbergs och i Arlandastads industriområde och våra kunder finns i Stockholmsområdet, Uppsala och i Mälardalen.Vår filosofi är enkel, vi ska vara samarbetspartnern som finns på plats för våra kunder OCH vi ska ha den mest nöjda personalen i branschen. För välmående personal gör ett bättre jobb och kunderna når bättre resultat.
________________________________________________________________________________________________________
Ersättning fast lön friskvård
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-10-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "262260".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare 21Activa Bemanning & Rekrytering AB (org.nr 559313-8133)
Arbetsplats 21Activa Entreprenad AB
Kontakt Anja Lowndes
0706187297 Jobbnummer 8971352
Observera att sista ansökningsdag har passerat.