Customer quality support/kvalitetstestare

Uniflex Sverige AB / Elektronikjobb / Motala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla elektronikjobb i Motala, Vadstena, Mjölby, Karlsborg, Linköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Uniflex Sverige AB i Motala, Vadstena, Mjölby, Karlsborg, Linköping eller i hela Sverige

Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning, rekrytering och omställning av personal. Vi finns på drygt 50 orter i hela Sverige och har över 5000 anställda. Uniflex har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierat.

Som anställd hos Uniflex knyter du värdefulla kontakter och får bred erfarenhet av arbetslivet. Uniflex kan också vara början på en karriär hos någon av våra kunder. Uniflex ser sin personal som sin viktigaste tillgång och därför erbjuder vi friskvårdsbidrag och andra förmåner till våra anställda.

Publiceringsdatum
2014-05-20

Beskrivning av jobbet
För uppdrag hos vår kund i Motala söker vi en CQS - Customer Quality Support

Du ska agera "kundens röst" i företaget och i den rollen vara kundens representant i kvalitetsfrågor, reklamationsprocessen och uppfyllande av kundkrav. I andra riktningen ska rollen vara företagets representant mot kunden i löpande kvalitetsfrågor.

Dina arbetsuppgifter
• Ansvara för att styra reklamations- och regresshanteringsarbetet.
• Starta upp 8D team när kvalitetsärenden förekommer i samband med kundklagomål.
• Bedöma att föreslagna korrigerande åtgärder och förebyggande åtgärder med största sannolikhet kommer att ha avsedd effekt för att undanröja kvalitetsbrister.
• Besluta och följa upp kortsiktiga och långsiktiga åtgärder vid reklamationer från kunder.
• Rapportera 8D rapporter i kundernas portaler enligt kundernas krav.
• Rapportera 8D rapporter i kundens system.
• Tillsammans med Produktionskvalitet svara för att felaktigt material spärras och ställs i spärrförråd.

Övrig information
Se till att svarstider hålls vid kvalitetsåtgärder mot kund.

Utbildningsbakgrund
Högskoleutbildning eller motsvarande förvärvade erfarenhet.

Tidigare erfarenheter
Minst fem års erfarenhet inom motsvarande arbetsområde.

Kunskaper och färdigheter
Grundläggande kunskap i 8D-metodiken.
Kännedom om de vanligaste kvalitetsverktygen.
Kunna använda MPS-system
Grundläggande kunskap i Microsoft Office
Grundläggande kunskap i PLM.
Grundläggande kunskap i gällande kundkrav.

Språkkunskaper
Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

Dina personliga egenskaper
Dina personliga egenskaper
Serviceinriktad och utåtriktad
Kvalitetsinriktad
Lyssnande
Problemlösare/analytisk
Självgående
Dokumenterande
Kunna uttrycka sig i tal och skrift
Drivande
Kommunikativ
Stresstålig

Stämmer tjänsten in på dig? Sök redan idag via www.uniflex.se

Urval sker löpande.

Tjänsten skall tillsättas omgående och är primärt en visstidsanställning med möjlighet till förlängning/övertag av kund.

Arbetstider och omfattning
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-06-15
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 13465
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mikael Kahlström

Företag
Uniflex Sverige AB

Adress
Uniflex Sverige AB
Industrigatan 2
59523 Mjölby

Kontorsadress
Industrigatan 2, Mjölby

Jobbnummer
1882337

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Uniflex Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Uniflex Sverige AB: