Customer Quality Manager / Kvalitetsansvarig

Bravura Sverige AB / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
2021-10-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Customer Quality Manager / Kvalitetsansvarig" (publicerad 2021-10-18) ⬅️


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!


Publiceringsdatum
2021-10-04

Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 6 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Nordic Green Energy. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget

Om företaget
Nordic Green Energy är en starkt växande leverantör av grön el från förnybara energikällor som vatten, vind och sol. Nordic Green Energy är sedan november 2020 en del av Fjordkraft, Norges ledande elhandelsbolag med en marknadsandel på cirka 27 procent. Tillsammans är dom ett av de största elhandelsbolagen i Norden, med mer än 1 miljon kunder. De driver energiutvecklingen framåt.

Genom att möta kundens förväntan på flexibilitet, förutsägbarhet och hög servicegrad med prisvärda, moderna och miljöriktiga lösningar upplever de ett växande intresse för Nordic Green Energys produkter.
Nordic Green Energy befinner sig i tillväxtfas och behöver nu någon som stärker upp i kvalitetsarbetet. Rollen som kvalitetsansvarig är av stor betydelse i företaget och du kommer själv få vara med och påverka utvecklingen.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som Customer Quality Manager arbetar du med kvalitetsförbättringar i företagets kundprocesser och kundbemötande över hela kundresan. I arbetet ingår att identifiera förbättringsmöjligheter i kundprocesser efter kontakter med kunder, medarbetare och myndigheter och därefter säkerställa att kvalitetsförbättringarna genomförs i samverkan med andra kundansvariga avdelningar. (Kundservice, CRM, Back-Office).

Du fungerar även som bolagets Kundombudsman vilket innebär att du granskar och följer upp enskilda kundärenden utifrån företagets interna regelverk samt gällande lagar och regler. I ditt uppdrag som kundombudsman är du i kontakt med kunder, myndigheter och andra granskande organ. Du prövar på nytt olika kundärenden för att säkerställa att bolaget har handlat enligt gällande regelverk.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Goda kunskaper i MS office, speciellt i Excel.
• Du kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift.
• Erfarenhet av abonnemangstjänster till B2C
Nedan är meriterande:
• Erfarenhet av kundservice och direktförsäljning
• Erfarenhet av GDPR-frågor på en generell nivå
• Arbetslivserfarenhet av att driva förbättring-/förändringsarbete gällande kundprocesser

För att passa hos Nordic Green Energy brinner du för att utveckla nya områden, du är nyfiken och intresserad av att driva förändring. I rollen förväntas du ta ansvar och självständigt driva ditt arbete framåt samtidigt som du arbetar tätt med kollegor, kundservice och olika försäljningspartners, vilket ställer krav på en god samarbetsförmåga. Då du i rollen har många olika kontaktytor förstår du vikten av god kommunikation och du har förmågan att uttrycka dig tydligt och välformulerat. Som person är du hjälpsam och du ställer upp för att stötta andra, oavsett om det ingår i dina arbetsuppgifter eller inte. Vidare ser vi att du har förmågan att leda och motivera andra och få med dig andra människor för att skapa goda resultat.

Övrig information:

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Kvalitetsansvarig, kvalitetssäkrare, el, heltid, kvalité, ansvarig, försäljning, kundservice, IT, förändringsarbete, customer, quality manager, B2C, Excel,

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-10-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Jobbnummer
6012763

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: