Customer Planner - Dreamwork Scandinavia AB - Organisationsutvecklarjobb i Malmö
Customer Planner
Dreamwork Scandinavia AB / Organisationsutvecklarjobb / Malmö
2021-08-20

Visa alla organisationsutvecklarjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Vellinge
Visa alla jobb hos Dreamwork Scandinavia AB i Malmö

Kort om tjänsten
Är du en driven person med förhandlingsvana som tycker om att arbeta med stort kundfokus? Då kan detta vara tjänsten för dig! Just nu söker vi en Customer Planner till Domino Print & Apply i Malmö.

Du blir anställd av Dreamwork och jobbar som konsult hos vår kund.

Om verksamheten
Domino är ett högteknologiskt företag som utvecklar helhetslösningar och metoder inom området industriell kodning och produktmärkning. Företaget grundades 1978 och har idag 25 dotterbolag och över 200 sälj- och servicekontor i mer än 120 länder.
Dominos märksystem används inom de flesta branscher för märkning på många olika typer av material: papper, glas, plast, metall, gummi, livsmedel med flera. Kunderna är oftast multinationella företag som t ex Nestlé, Tetra Pak, Coca Cola mfl.
Kännetecknande för Dominosystemet är hög kvalitet, flexibilitet samt att det är enkelt att installera och anpassa i produktionen. På företaget i Malmö är vi ca 80 anställda. Bolaget tillhör en internationell koncern med ca 31000 anställda. Läs mer på www.domino.se

Mer om tjänsten
Avdelningen i fråga arbetar med att stötta inom logistikområdena samt säkerställa att företagets supply chain fungerar och utvecklas på ett effektivt sätt. Arbetsuppgifterna för dig som Customer Planner innefattar bland annat:

* Uppdatera kund / kanal på eventuella förseningar
* Koordinera mellan produktion och kund
* Kommunicera med Domino-bolag / kanaler avseende order och leveranser
* Arbeta aktivt med sales force
* Följa upp internt med produktion
* Säkerställa att teamet har rätt verktyg för ett effektivt dagligt arbete
* Vara en del av utvecklingen av Dominos ERP-system
* Backup mot produktionsplanering
* Uppföljning och agerande på fastställda KPI:er
* Artikelvård, lagervärde och saldosäkerhet
* Besluta om förändring i den dagliga produktionsplaneringen
* Förmedla kundprioriteringar
* Ta beslut om inköp

Publiceringsdatum
2021-08-20

Profil
Att arbeta för ständiga förbättringar är en naturlig del av det dagliga arbetet. Därför söker vi dig som har driv och förmågan att söka förbättringar och utveckla verktyg. Vidare bör du vara strukturerad, en teamspelare och bra på att kommunicera både internt och externt. Goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som i skrift är ett krav. Meriterande om du har erfarenhet av arbete i Oracle.

I den här rollen har kundfokus hög prioritet och arbetet skall vid varje tillfälle bedrivas på ett sätt som ger nöjda kunder. Du bör ha vana av förhandlingar.

Så ansöker du
Du är välkommen att söka tjänsten via Dreamworks hemsida, www.dreamwork.se med bifogat CV och personligt brev. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval, sök gärna tjänsten redan idag.

Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn's Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s "Entrepreneur of the Year". Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, 3-6 månader

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-09-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Dreamwork Scandinavia AB

Jobbnummer
5912397


Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Dreamwork Scandinavia AB: