Customer Performance Manager

E.ON Energilösningar AB [SE] / Organisationsutvecklarjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos E.ON Energilösningar AB [SE] i Malmö, Karlshamn, Norrköping, Örebro, Järfälla eller i hela Sverige

E.ON söker en Customer Performance Manager
Hos oss är alla lika olika, men vi har en sak gemensamt. Vi brinner för vårt mål att ställa om till 100 procent förnybar och återvunnen energi senast år 2025. Det är ingen liten ambition och för att kunna nå dit krävs människor som vill göra skillnad och bryta ny mark. Istället för att leva på naturen, måste vi börja leva med den. Nu gör vi stora investeringar för att vara med och skapa ett land som drivs av naturens kraft istället för på dess bekostnad.

E.ON söker en Customer Performance Manager med placering i Malmö.



I rollen som Customer Performance Manager kommer du att arbeta med kundanalys samt performance management inom ramen för vårt kundresearbete. I syfte att driva lönsamhet i linje med våra affärsmål, med kunden i fokus blir ditt uppdrag att skapa kundinsikter som underlag till utveckling av strategiska och taktiska initiativ. I denna operativa roll är du starkt integrerad i våra affärer och i den löpande verksamheten.

Som Customer Performance Manager har du bl.a. ansvar för:


att proaktivt driva kundinsiktsarbetet i alla våra kanaler, med stort fokus på digitalisering
att arbeta med stora datamängder som dagligen genereras för att i samverkan med interna och externa stakeholders skapa insikter som förbättrar kundupplevelsen
använda service design som arbetsmetod samt arbeta agilt tillsammans med kollegor utveckla nya lösningar
att bygga upp ett nära samarbete med våra analyskollegor inom E.ON koncernen, både i Sverige och globalt
att leda workshops och presentationer samt kommunicera insikter genom visualisering i dashboards


För att lyckas väl i rollen som Customer Performance Manager har du relevant akademisk examen och minst 5 års erfarenhet inom kundanalys. Vi ser gärna att du har god erfarenhet av avancerad statistisk modellering, segmentering, orsaksanalys, korrelationsanalyser och statistisk slutledning. Det är meriterande om du som söker även har erfarenhet av beteendestudier, sociologi, etnografi och demografi.

Du bör ha erfarenhet av att arbeta med digitala mätverktyg liknande Google Analytics, utvecklingsspråk så som Python och R för att snabbt och agilt modellera, analysera och skapa insikter som teamen kontinuerligt kan agera på. Goda kunskaper om service design, kundresor och mätmetoder (t ex Net Promotor Score) är en stor fördel i ditt arbete.

Du har arbetat i en roll där din nyckelkompetens har varit inom kundanalys eller annan typ av dataanalys för att skapa goda kundupplevelser. Du är analytisk med kommunikativ förmåga och ser det som en självklarhet att kunna förmedla något komplext på ett enkelt sätt vidare ut i verksamheten. Som person är du strategisk, affärsmässig och resultatorienterad. Du har en förmåga att skapa, bibehålla och utveckla relationer både internt och externt.

För oss är det viktigt att dina personliga egenskaper stämmer överens med E.ONs värderingar så att du känner dig som en naturlig del av vår verksamhet:

"Vi sätter kunden i centrum, vi samarbetar, vi är innovativa och arbetar med ständiga förbättringar, vi når framgång tillsammans och vi agerar ansvarsfullt med ett öppet sinne."



Känner du att du passar in på beskrivningen och vill bli vår nya kollega? I så fall så välkomnar vi din ansökan redan idag då vi behandlar ansökningar löpande, dock senast den 16 september

För frågor gällande tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef ,

Charlotte Bjurup, + 46 722 344119

För fackliga frågor, vänligen kontakta:

Mats Ekblom, Unionen, +46 705 259188

Anders Berghman, Akademikerna, +46 706 535822

Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129

Mats Lundberg, SEKO +46 730 499778

Välkommen att söka och var med oss på vägen mot ett hållbart samhälle!

Varaktighet, arbetstid
Contract: regular. Fulltime Regular

Publiceringsdatum
2018-09-14

Ersättning
monthly

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-16
Ange följande referens när du ansöker: 24412
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Se kontaktpersoner i annonsen

Företag
E.ON Energilösningar AB [SE]

Adress
E.ON Energilösningar AB [SE]
Street t.b.d.
21146 Malmö

Kontorsadress
AddressLine t.b.d.

Jobbnummer
4347018

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från E.ON Energilösningar AB [SE]

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos E.ON Energilösningar AB [SE]: