Customer Onboarding Specialist till Servicefinder

Maxkompetens Konsult AB / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Maxkompetens Konsult AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2019-10-08

Företaget
Sedan hösten 2016 är Servicefinder helägt av Schibsted Media Group, som är en av Nordens största mediekoncerner. Detta är en milstolpe i deras historia, och dom är stolta över att ha fått förtroendet från en visionär koncern som tidigare sett potentialen i företag som Blocket.se och Prisjakt.

Servicefinder hjälper konsumenter, arbetsplatser och bostadsrättsföreningar att hitta bra tjänsteföretag. Dom hjälper även tjänsteföretag att komma i kontakt med kunder.

Idag tillhör Servicefinder mediekoncernen Schibsted, tillsammans med flera av Sveriges mest populära varumärken. Fokus inom Schibsted ligger på att utveckla morgondagens medier och webbtjänster, vilket skapar stora möjligheter för Servicefinder att bli det dominerande företaget inom tjänsteförmedling. Med Schibsteds kunskap och erfarenhet bakom sig ser dom fram emot en resa mot toppen.

Customer Onboarding Specialist till Servicefinder



Drivs du av att hjälpa kunder, skapa goda relationer och motiveras av att lösa problem? Då är detta tjänsten för dig.

Om tjänsten
I rollen som Customer Onboarding Specialist ansvarar du för onboarding av nya kunder. Det innebär att hjälpa kunden under deras första tid som kund på Servicefinder, allt för att dom ska få en så bra start som möjligt. Customer onboarding är en av dom absolut viktigaste elementen på Servicefinder för kundens framgång. En bra utförd onboarding tillför en nöjd och lojal kund som återkommer för att använda tjänsten. Det skapar en långsiktig relation och ett stort värde över tid. Du kommer att ha en regelbunden och tät uppföljning med Servicefinders nya kunder under deras första månad för att säkerställa att dem kommer vara fortsatt engagerade och aktiva över tid och ha stor nytta av sitt samarbete med Servicefinder. För att upprätthålla en bra service mot Servicefinders kunder kommer du att:

• Hjälpa kunden med att gå igenom avtalet och säkerställa att kunden vet vad hen har köpt

• Ge tips och råd för att komma igång och svara på jobb

• Sätta upp en säljande kundprofil

• Sätta upp en gemensam taktik för ett specifikt kundcase och sedan följa upp det

• Gå igenom med kunden om hur man betalar för tjänsten.

• Genomgång av framgångsfaktorer med kunden som Servicefinder lärt sig över tid



Kvalifikationer
I den här rollen söker vi dig som brinner för service, är tydlig i din kommunikation och har ett bemötande som överträffar kundens förväntningar. Du är empatisk, positiv i ditt uttryck och förstår kundens utmaningar för att hjälpa dem att lösa dessa. Du kommer att tillhöra teamet för Kundservice och rapportera till Kundservicechefen. Teamet tror mycket på att ta egna initiativ och är väldigt lösningsorienterade, därav söker dom en kollega som har liknande synsätt i sitt arbete.



Egenskaper för att passa i rollen:

• Stort tålamod och pedagogiskt lagd

• Drivs av att kontinuerligt förbättra

• Kundfokus, serviceinriktad och ser värdet av bra kundrelationer.

• Ansvarstagande, strukturerad och självgående.

• Känsla för service samt drivs av att arbeta i ett företag som växer och ständigt utvecklas.

• 2-3 års erfarenhet inom kundservice

• Erfarenhet av onboarding och/eller försäljning.

• Behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift.



Företaget
Sedan hösten 2016 är Servicefinder helägt av Schibsted Media Group, som är en av Nordens största mediekoncerner. Detta är en milstolpe i deras historia, och dom är stolta över att ha fått förtroendet från en visionär koncern som tidigare sett potentialen i företag som Blocket.se och Prisjakt.

Servicefinder hjälper konsumenter, arbetsplatser och bostadsrättsföreningar att hitta bra tjänsteföretag. Dom hjälper även tjänsteföretag att komma i kontakt med kunder.

Idag tillhör Servicefinder mediekoncernen Schibsted, tillsammans med flera av Sveriges mest populära varumärken. Fokus inom Schibsted ligger på att utveckla morgondagens medier och webbtjänster, vilket skapar stora möjligheter för Servicefinder att bli det dominerande företaget inom tjänsteförmedling. Med Schibsteds kunskap och erfarenhet bakom sig ser dom fram emot en resa mot toppen.



Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid

Omfattning: Heltid, 6 månader provanställning

Placering: Stockholm, Östermalm

Kontaktuppgifter:

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-04-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Maxkompetens Konsult AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A0e7vCuAThinxyWuLbc8XQ==".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Maxkompetens Konsult AB (org.nr 556667-3199)

Arbetsplats
Maxkompetens

Jobbnummer
4879496

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Maxkompetens Konsult AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Maxkompetens Konsult AB: