Customer Manager till GKN Aerospace

Re-Cas AB / Civilingenjörsjobb / Trollhättan
2024-11-22


Visa alla civilingenjörsjobb i Trollhättan, Essunga, Vänersborg, Lilla Edet, Grästorp eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Re-Cas AB i Trollhättan, Vara, Göteborg eller i hela Sverige

Vilka är vi?
Recas är inne i en expansiv fas och vi söker därför dig som vill ta dig an rollen som Customer Manager. Hos oss arbetar du inte enbart med intressanta uppdrag och kunder, du vill också vara med i formandet av Recas strävan efter att bli Västsveriges bästa arbetsgivare.
Vårt ledord "Medarbetarna Är Recas Prioritet" är någonting som visar sig i allt vi gör. Vi är en samlingsplats för dig som vill utvecklas och bli en del av ett sammansvetsat team.
Vill du vara en del i Recas-familjen?

Vi söker just nu en Customer Manager till vår kund GKN Aerospace i Trollhättan. Denna roll innebär ett stort ansvar och du kommer att vara den centrala personen för den dagliga externa kommunikationen med GKN:s kunder. Du kommer också att vara en viktig del inom operationerna, där du utmanar och driver leveransprestanda samt kostnadsanpassning/förbättring på P/N-nivå. Detta är ett mycket bra tillfälle att växa och bygga en solid grund för eventuella ledarskapsroller i framtiden.
Du kommer att:
Som site customer manager kommer du att vara ansvarig för genomförandet av kontrakt och produktstrategier på platsnivå, detta i enighet med krav och den överenskomna omfattningen.
Ditt dagliga fokus kommer att ligga i:
Att vara kundens röst där du utmanar och driver förbättrad leveransprestanda
Att ansvara för all daglig extern operativ kommunikation - Leveransöverensstämmelse/Återhämtningsplaner/Avvikelser/Kvalificeringar/etc.
Aktivt genomföra risk- och möjlighetsstyrning
Ansvara för avstämning och hantering av försäljningsorder relaterade till leverans på plats. Hantera KPI för utestående belopp.
Hantera kundrelaterade besök på plats
Leda kundens produktionsberedskapsbedömningar när det krävs
Följa alla programhanteringsstandarder och policys enligt GKN Aerospace Program Management-ramverket och bidra till processutveckling
Representera operationer i PO-granskningsprocessen
Ansvara för att genomföra alla andra aktiviteter som krävs för att säkerställa framgångsrik leverans av programmet

Strategiskt kommer du att fokusera på:
Skapa och stödja programförbättringsplaner, inklusive kostnadsförbättringar, prissättningsinitiativ, möjliggörande av Zero Defects Manufacturing, omdesigninitiativ och få överenskommelser med relevanta intressenter enligt LCG-processerna.
Fullföljande av kontrakt och affärsfall - med fokus på både skyldigheter och rättigheter.
Affärsutveckling i befintliga avtal tillsammans med program och inköp. Ge input för beslut om tillverkning, flytt, inköp och strategiska inköpsbeslut.
Stödja i förslags- och LCG-processen.


Kvalifikationer: Kandidatexamen (BSc) i ingenjörsvetenskap, ekonomi eller motsvarande erfarenhet
Minst 3 års relevant affärserfarenhet. Erfarenhet från program, operationer, försörjningskedja och inköp är meriterande
Du har goda kommunikations- och rapporteringsfärdigheter för interna och externa uppgifter
Du är inte rädd för att arbeta udda tider, tillgänglighet är avgörande i denna roll
Positionen kräver en utåtriktad personlighet med utmärkta samarbetsförmågor samt förmåga att arbeta självständigt
Du är resultatinriktad med ett starkt ansvarstagande och engagemang
Du har förmågan att arbeta både strategiskt och hantera dagliga operativa uppgifter
En god förståelse för mätvärden och datadriven prestationshantering
Flytande i både svenska och engelska, både muntligt och skriftligt


Publiceringsdatum
2024-11-22

Dina personliga egenskaper
Förmågan att kommunicera med alla personer på alla nivåer är mycket viktig, därför är en utåtriktad personlighet med hög social kompetens mycket önskvärd.
Du är öppen, ärlig, strukturerad och serviceinriktad
Du har förmågan att skapa entusiasm och ge energi till teamet
Du trivs i en högtempomiljö
Du spelar för att vinna


Som en del i Recas familjen erbjuder vi dig: Maxat friskvårdsbidrag och årlig hälsoundersökning!
Samtalsstöd för livets alla utmaningar.
Möjlighet till förmåncykel.
Rabatter på gymkort.
Möjligheten att nyttja Innovatums badmintonhall under lunchtid.
Frekventa AW:s och gemensamma aktiviteter som stärker oss som ett team.
Pensionsrådgivning i samarbete med Max Matthiessen.
Du är försäkrad via Euro Accident.


Jobbet på Recas är olikt alla andra konsult- eller ingenjörsjobb. Trots att vi är väletablerade och har funnits i 10 år, så har vi en start-up mentalitet och en (på gränsen till galen) hunger på att bli växa och bli större. Start-up mentaliteten håller oss alerta och får oss att alltid titta framåt och uppåt, samtidigt som vi är ödmjuka för varje framgång och milstolpe vi uppnår.
Vi väntar på dig. Vad väntar du på?

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-12-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Re-Cas AB (org.nr 556961-1790), http://www.recas.se

Arbetsplats
Recas

Kontakt
Lina Persson
lina@recas.se
0769414226

Jobbnummer
9026244

Prenumerera på jobb från Re-Cas AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Re-Cas AB: