Customer Manager inom Regionnätsaffären

E.ON Energidistribution AB [SE] / Organisationsutvecklarjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos E.ON Energidistribution AB [SE] i Malmö, Hässleholm, Halmstad, Växjö, Kalmar eller i hela Sverige

Förutom att sträva efter att tillgodose våra kunders behov har vi också våra 62 000 anställda i mer än 30 länder för ögonen. För att de gör oss till vad vi är: ett av världens största privatägda energiföretag. Upptäck möjligheterna på E.ON.

E.ON söker Customer Manager inom Regionnätsaffären
Hos oss är alla olika, men vi har en sak gemensamt. Vi brinner för vårt mål att ställa om till 100 procent förnybar och återvunnen energi senast år 2025. Det är ingen liten ambition och för att kunna nå dit krävs människor som vill göra skillnad och bryta ny mark. Istället för att leva på naturen, måste vi börja leva med den. Nu gör vi stora investeringar för att vara med och skapa ett land som drivs av naturens kraft istället för på dess bekostnad.

E.ON Energidistribution befinner sig på en spännande utvecklingsresa. Vi fokuserar mer än någonsin på att utveckla våra kundrelationer, växa vår traditionella affär med nya typer av kunder men även skapa nya affärsupplägg och kundnära lösningar. Vi arbetar engagerat och gränsöverskridande tillsammans för att öka våra kunders konkurrenskraft och bygga ett hållbart samhälle.



E.ON förstärker nu avdelningen Affärsoptimering med en Customer Manager, med uppdraget att i kundgränssnittet utveckla processer, verktyg och metoder för att strukturerat fånga upp våra kunders upplevelser och vidare implementera kundfokuserade förbättringar. Det är en nyckelroll där dina prioriteradeinsatser blir att involvera och motivera berörda medarbetare samt driva förändringsprocesser och som i förlängingen skall öka både affärsnyttan och kundnöjdheten.



Avdelningen har ca 15 medarbetare där hälften av medarbetarna arbetar inom området Sälj- och kundrelationer och andra hälften inom området Marknad- och affärsrelationer. Rollen som Customer Manager kommer att arbeta inom det senare området, men i mycket nära samverkan med övriga delar av E.ON.



Tillsammans med engagerade kollegor identifierar du förbättrings- och utvecklingspotential avseende arbetssätt, för att säkerställa kundfokus, kvalitet och redundans. Exempel på arbetsuppgifter kan vara att implementera och förvalta CRM-system, utbilda och stötta verksamheten i verktyg och processer. Du kommer att vara samordnande för kundundersökningar vilket även innefattar att stötta säljverksamheten med olika utredningar och vidare förslå men även genomföra förbättringsåtgärder och program.

För att lyckas i rollen behöver du ha:


En relevant utbildning, i grunden har du förmodligen en högskoleutbildning, gärna inom ekonomi eller motsvarande.
Erfarenhet av att självständigt driva projekt inom kundgränssnittet, IT-projekt och verksamhetsutveckling
Erfarenheter inom kund- och affärsrelaterad verksamhet är en förutsättning.




Personliga egenskaper





Du förväntas ha hög servicekänsla och drivkraft med intresse för såväl kundnytta som helhetresultat där du på ett affärsmässigt sätt kan utmana, involvera och engagera organisationen.

Dina kontaktytor är många såväl inom E.ON som externt. Vi värdesätter därför dina sociala egenskaper, ditt sätt att samarbeta, samt en god förmåga att vidareförmedla kunskap till övriga intressenter.



Vill du ha en nyckelroll och få driva förändringsprocesser och vara den som ökar både affärsnyttan och kundnöjdheten? Då är det kanske just dig vi söker! Ansök redan idag då löpande urval kan förekomma, men senast den 4 februari 2018.



För frågor gällande tjänsten, vänligen kontakta den rekryterande chefen:

Mats Tullgren, 070-325 53 85

För fackliga frågor, vänligen kontakta:

Sofia Gustavsson, +46 703 066065, Unionen
Charlotta Klippel, +46 706 446707, Akademikerna
Mattias Andolfsson, +46 709 669029, Ledarna

Varaktighet, arbetstid
Contract: regular. Fulltime Regular

Publiceringsdatum
2018-01-15

Ersättning
monthly

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-04
Ange följande referens när du ansöker: 85871
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Se kontaktpersoner i annonsen

Företag
E.ON Energidistribution AB [SE]

Adress
E.ON Energidistribution AB [SE]
Street t.b.d.
21215 Malmö

Kontorsadress
AddressLine t.b.d.

Jobbnummer
3904224

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från E.ON Energidistribution AB [SE]

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos E.ON Energidistribution AB [SE]: